Ξυριστικά Videos & Forums: Hobby ή επιχειρήσεις;

Άβαταρ μέλους
Apostolos
Δάσκαλος Ξυρίσματος
Δάσκαλος Ξυρίσματος
Δημοσιεύσεις: 6359
Εγγραφή: 22 Ιαν 2009, 14:06
16
Has thanked: 1394 times
Been thanked: 653 times
Επικοινωνία:

Νομίζω ότι το θέμα έχει αρκετό ψωμί. Προϊόντα τα οποία είναι μέσης αξίας εκθειάζονται ενώ αλλά με εκπληκτικές ιδιότητες δεν αναφέρονται καν.

Μιλάω για τα διαφορά ξυριστικά fora με παρουσιάσεις, τα Blogs και περισσότερο τα κανάλια του youtube.

Πιστεύετε ότι είναι χομπίστες και εραστές του ξυρίσματος ή οτι πλέον τα παίρνουν και παραπλανούν το κοινό τους (εφόσον δεν αναφέρουν ρητά ότι κάνουν διαφήμιση);

Το θέμα είναι εξαιρετικά σημαντικό γιατί αν ένα προϊόν πάρει καλή κριτική σε δύο μόνο κανάλια (π.χ Mantic και Geo) είμαι σίγουρος ότι την άλλη μέρα θα έχει αρκετές παραγγελίες.


Τελικά αυτοί οι κύριοι μήπως αποτελούν το νέο Marketing των εταιρειών; Και αν ναί το γνωρίζουν ή μήπως γίνονται θύματα εκμετάλλευσης και αυτοί; Η μήπως απο την στιγμή που πρέπει να αναφέρουν ονομαστικά τα προϊόντα, αφού αυτό είναι το νόημα ύπαρξης των καναλιών, δεν τίθεται τέτοιο θέμα;
Νow Τhat Υou Αre Α Μan, Shave Like One.
or
Grow A Beard
(growing a beard doesn't mean you have to be ungroomed)
Άβαταρ μέλους
Aris
Λύκειο
Λύκειο
Δημοσιεύσεις: 2071
Εγγραφή: 04 Ιαν 2010, 12:46
15
Τοποθεσία: Χαλάνδρι, Αθήνα
Has thanked: 34 times
Been thanked: 49 times
Ηλικία: 47

Οπως σε ολα τα πραματα στη ζωη, πρεπει να ειμαστε αποδεκτες πληροφοριων απο πολλες πηγες και υστερα να βαζουμε μπροστα το "μηχανακι" που λεγεται μυαλο κ κριτικη σκεψη.

Οσον αφορα τους 2 φιλους μας (Μαντικ κ Geo οι οποιοι ειναι και οι πλεον γνωστοι απο τα ξυριστικα βιντεο στον σωληνα - εδω ζηταω συγγνωμη απο τον Μπόλτση :bigsmilie ) , την αληθεια δεν νομιζω οτι θα την μαθουμε ποτε. Αυτο που ξερουμε ομως ειναι ο λογος για τον οποιο ξεκινησαν.

Ο Μεν Μαντικ το ξεκινησε εντελως χομπιστικα ενω ο Geo το ξεκινησε αποκλειστικα για να προμοταρει τα προιοντα που πουλαει, οποτε θα ελεγα οτι αυτος θα ηταν κ πιο "επιρρεπης" ως προς το να τον εκμεταλλευτουν πιο πολυ μαρκετινιστικα. Ομως αυτο δεν σημαινει οτι μετα την επιτυχια του Μαντικ δεν τον "πλευρισαν" κ αυτον οι διαφορες εταιριες.

Οπως και να εχει εμεις απολαμβανουμε τα βιντεακια τους τα οποια ομολογω οτι ειναι αρκετα διασκεδαστικα κ εκπαιδευτικα κ οταν θελουμε πιο "αγνες" συμβουλες να μελεταμε τα διαφορα ξυριστικα φορα κ κυριως το mens only!!! (Σλουρπ σλουρπ :megagrin)
My Ammo
Μηχανή: Edwin Jagger DE89L
Πινέλα: Boar Omega 10018, 10048, 2x10065, Edwin Jagger pure badger
Κρέμες: Body Shop Maca Root, Nivea
Σαπούνια: Valobra, Mama Bear Lavender
Λοσιόν: 4711, Floid Suave
Balm: Body Shop Maca Root
Alexis_3
Δημοτικό
Δημοτικό
Δημοσιεύσεις: 429
Εγγραφή: 25 Νοέμ 2011, 16:13
13
Has thanked: 23 times
Been thanked: 9 times

Εγώ πιστεύω ότι ο Geo απλά προμοτάρει τα προιόντα που πουλά η ιστοσελίδα του... Είναι λογικό πώς να το κάνουμε είναι επιχειρηματίας είναι μια πηγή των εισοδηάτων του πρέπει να την στηρίξει... Δεν πιστεύω ότι όποιος βλέπει τον geo ας πούμε να χρησιμοποιεί το τάδε σαπούνι ή την τάσε κρέμα να τρέξει να την αγοράσει αν δεν κάνει μια σχετική αναζήτηση στα διάφορα foryms...

Και από την άλλη δεν έχει κάποια στανταρ ξερυστικά προιόντα... Σε κάθε του βίντεο χρησιμοποιεί διαφορετικά σαπούνια διαφορετικά ξυράφια διαφορετικά πινέλα... Που σημαίνει κατ 'εμέ ότι δεν προσπαθέι να πουλήσει κάτι συγκεκριμένο απλά δείχνει τα προιόντα που πουλάει...

Τώρα ο mantic ποτέ δεν έχει δείξει κάποιο προιόν και να πεί φοβερό αγοράστε αυτήν την μάρκα... ίσα ίσα που στο ten minute traditional shaving λέει ότι όλα του τα υλικά ήταν από τα πιο φτηνά δεν έλεγε ούτε καν μάρκες προιόντων... Μόνο στο τέλος έβαλε witch hazel που και αυτό υπάρχει σε πολλές μάκρες προιόντων χωρίς να υποδηλώνει κάποια συγκεκριμένη... Εντάξει είχε το Trumpers skin food για balm αλλα δεν μπορούμε να τον κατηγορήσουμε για αυτό όλοι έχουμε ένα balm που μας αρέσει..

Αυτά κατα την απεινή άποψη... Ελπίζω να ακούσουμε περισσότερες γνώμες για να μπορέσουμε ίσως να καταλείξουμε σε κάποιο συμπέρασμα... :megagrin
Άβαταρ μέλους
hero
Γυμνάσιο
Γυμνάσιο
Δημοσιεύσεις: 1121
Εγγραφή: 24 Οκτ 2010, 08:34
14
Has thanked: 73 times
Been thanked: 249 times
Ηλικία: 61

To μαρκετινγκ εχει μεταλαχθει σε ενα περιεργο και δυσνοητο εργαλειο που εμας τους καταναλωτες επειραιαζει και κατευθυνει χωρις πολλες φορες να μπορουμε να σκεφτουμαι εαν ειναι τα πραγματα ετσι οπως οι πληροφοριες που περνουμε για το προιον. Γραφικα περιπλοκα - εικονικη πραγματικοτητα-χρηματα κατω απο το τραπεζι - και καρτελ υπαρχουν παντου και οχι μονο σε ευρειας καταναλωσεις προιοντων αλλα
και μικροτερης κινησης αφου σημερα ολος ο πλανητης ειναι μια γειτονια .
Για αυτο χαιρομαι και απολαυμβανω την παρεας σας, μαθαινουμε απο τα μελη απο πρωτο χερι και αντικειμενικα εαν κατι αξιζει οσο λενε τα εντυπα και τα καναλια προωθησης των υλικων που χρησιμοποιουμε.

ΜΠΡΑΒΟ Αποστολε ωραιο θεμα ανοιξες :griechenland
Νίκος
"Αδύνατο να μάθεις τα φρονήματα, τη σκέψη, την ψυχή του κάθε ανθρώπου προτού πάρει στα χέρια του εξουσία." Σοφοκλης
Άβαταρ μέλους
Antonis
Διαχειριστής
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 10976
Εγγραφή: 15 Δεκ 2011, 20:57
13
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Has thanked: 29522 times
Been thanked: 29731 times

Όντως πολύ καλό το θέμα Απόστολε.

Προσωπικά μου αρέσουν τόσο ο mantic όσο και ο geofatboy (σε αυτόν έπεσα τυχαία και είδα το πρώτο ξύρισμα με φαλτσέτα) και παρακολουθώ τα βίντεό τους συνέχεια. Παρακολουθώ τα video εν γνώσει μου ότι ενδεχομένως(για τον mantic) να προωθούνται συγκεκριμένα προϊόντα κάθε φορά. Το κάνω όμως για τον απλούστατο λόγο ότι απλά μου αρέσει να βλέπω ένα καλό πξ, παρακολουθώ τις τεχνικές τους, έχω την αίσθηση ότι την ώρα που απλώνει την κρέμα είμαι και εγώ εκεί και μυρίζω το sandalwood. Αυτό το συναίσθημα έχω βλέποντας αρκετών τα βίντεο, απλών καθημερινών ανθρώπων με την ίδια λόξα για τέτοιο ξύρισμα.

Από εκεί και πέρα περί marketing μπορούμε να μιλάμε μέρες. Φαντάζομαι ότι το γνωρίζετε, ότι υπάρχει τριγύρω μας είναι προϊόν του marketing, πολύ δε περισσότερο τα προϊόντα που εμείς χρησιμοποιούμε για το ξύρισμα που είναι πιο περιορισμένα. Τα περισσότερα σαπούνια ξυρίσματος, οι κρέμες, οι ξυριστικές μηχανές, τα straight, τα πινέλα, τα after saves, τα stands κλπ από αυτά που έχουμε, θέλουμε να αποκτήσουμε ή σχολιάζουμε εδώ και αλλού είναι ένα προϊόν marketing. Άλλωστε για να μπορώ π.χ. να βρω και να αγοράσω μια art of shaving κρεμα, θα πρέπει να την έχω ακούσει (να την έχει πάρει κάποιος άλλος και να κάνει ένα review για αυτήν) και να μπορώ να την προμηθευτώ σχετικά εύκολα και σε σχετικά καλή τιμή. Αυτό δεν είναι αποτέλεσμα του marketing; Ποιος από την Αμερική θα ενδιαφερόταν για το σαπούνι που θα έφτιαχνα π.χ. εγώ, όσο καλό και να ήταν;

Για αυτούς όλους λοιπόν τους λόγους θεωρώ ότι προσωπικά δεν πολυενδιαφέρομαι αν προωθούνται κάποια προϊόντα μέσω των βίντεο, παρά κάνω το κέφι μου και ευχαριστιέμαι παρακολουθώντας την διαδικασία.
Άβαταρ μέλους
Apostolos
Δάσκαλος Ξυρίσματος
Δάσκαλος Ξυρίσματος
Δημοσιεύσεις: 6359
Εγγραφή: 22 Ιαν 2009, 14:06
16
Has thanked: 1394 times
Been thanked: 653 times
Επικοινωνία:

Εγώ πιστεύω ότι όταν ξεκινάει κανείς, ξεκινάει αγνά, αφού κανείς δεν τον ξέρει άρα και να θέλει να κάνει διαφήμιση δεν μπορεί, αφού η γνώμη του δεν έχει βαρύτητα. Στην συνέχεια όταν αρχίζει να έχει κοινό αρχίζει τις πρώτες προωθήσεις, με την δικαιολογία ότι ''εντάξει προωθώ κάτι που παράλληλα πιστεύω ότι είναι καλό και τέλος πάντων έχω κάνει και τόσα έξοδα'' . Όταν η επιτυχία τους είναι μεγάλη κάποιοι μπαίνουν σε μία καθαρή εμπορική συναλλαγή με τις εταιρείες, αυτό δεν είναι θεμιτό αφού δεν αναφέρεται με σαφήνεια έτσι.

Μη ξεχνάμε βέβαια εκτός από το youtube, και τα forums. Βλέπεις στο B&B ένα καλό review και απο κάτω 3-4 που λένε ότι το προϊόν είναι φοβερό. Δεν θα παραγγείλεις;
Νow Τhat Υou Αre Α Μan, Shave Like One.
or
Grow A Beard
(growing a beard doesn't mean you have to be ungroomed)
Άβαταρ μέλους
Δημήτρης
Εξειδίκευση
Εξειδίκευση
Δημοσιεύσεις: 4000
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2010, 15:23
15
Τοποθεσία: Αγρίνιο
Has thanked: 156 times
Been thanked: 181 times

Apostolos έγραψε:Μη ξεχνάμε βέβαια εκτός από το youtube, και τα forums. Βλέπεις στο B&B ένα καλό review και απο κάτω 3-4 που λένε ότι το προϊόν είναι φοβερό. Δεν θα παραγγείλεις;
Δηλαδή στο φόρουμ είναι ακούσια η προώθηση, που είναι λογικό, μιας και εδώ ανταλλάσουμε γνώμες, και είναι λογικό ένα καλό προϊόν με πολλές καλές κριτικές να προσελκύσει το ενδιαφέρον κι άλλων! Αντίθετα οι ''youtubers'' βασίζονται στην αναγνωρισιμότητά τους.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Stefanos
Καθηγητής Ξυρίσματος
Καθηγητής Ξυρίσματος
Δημοσιεύσεις: 9901
Εγγραφή: 14 Ιουν 2010, 10:28
15
Τοποθεσία: [ Mering ]
Has thanked: 212 times
Been thanked: 1193 times
Ηλικία: 50
Επικοινωνία:

Εμεις ειμαστε ακομη "παρθενοι" σε αυτο τον τομεα. Ισως ειτε γιατι δεν εχουμε αρκετα μελη, ειτε γιατι δεν εχουμε αρκετους παραγωγους ως μελη (εχουμε, αλλα καποιος πρεπει να τους μαθει περι συγχρονου μαρκετινκ ορισμενα πραγματα), ειτε γιατι δεν μας θεωρουν ακομη δυναμη στον χωρο. Οπως και να εχει, χαρακτηριστικο παραδειγμα τα Calani στο αδερφο γερμανικο φορουμ, οπου τα σαπουνια ειναι μεν πολυ καλα, αλλα σε καποια φαση οταν βγηκαν καποιοι και ειπαν κατι αρνητικο (γιατι δεν τους αρεσαν και γιατι ειδαν αρνητικα το hype που εχει δημιουργηθει γυρω απο το ονομα), απλα διαγραφηκαν απο το φορουμ. Μη φοβαστε, σε τετοιες ακραιες καταστασεις δεν θα φτασουμε ποτε. Το ιντερνεντ ειναι ενα πολυ ισχυρο οπλο. Οποιος ειναι εξυπνος, το χειριζεται και κανει τη δουλεια του. Οποιος περιμενει αλλοι να τον βρουνε και να ασχοληθουν μαζι του, τον εχει φαει ο χαρος.

Συγκεκριμενα δεν θα ηθελα να φτασουμε να γινουμε το φερεφωνο κανενος παραγωγου. Πριν γινει αυτο, εγω θα σταματησω εδω. Διοτι ο σκοπος του φορουμ ειναι αλλος. Οχι η διαφημιση. Και αλλο καποιο απο τα μελη να κανει κατι και να το προμοταρει, οκ, αλλα δε θα δεχτω και πιστευω μιλαω για ολη τη συντονιστικη ομαδα, το φορουμ να γινει βατηρας διαφημιστικων μηνυματων παραγωγων. Και φυσικα εχουμε κατηγορια για τους επαγγελματιες, Εκεινη ειναι για να αλωνιζουν αυτοι, με βαση τους κανονες της κοινοτητας.

Η καλυτερη διαφημιση ενος προϊοντος ειναι η εμπειρια του χρηστη, και οχι η επιβολη του μαρκετινκ. Και σε μας πιστευω οτι οι χρηστες ειναι χρηστες και οχι διακομιστες μηνυματων..

Οπως παντα, το παραπανω κειμενο ειναι η προσωπικη μου αποψη και δε σημαινει οτι πρεπει να την ασπαστειτε και να συμφωνησετε. Αλλα ουτε και οτι ειναι 100% απορριπτεα.

Just my 2¢
Εικόνα
NavalArchitect

Λοιπόν, πολύ καλό νήμα Απόστολε, και ο Άρης κι ο Αντώνης αλλά και ο Στέφος έχουν πει πολύ σωστά πράγματα.

Χωρίς να μπούμε τώρα σε λεπτομέρειες και ανάλυση για το τι μορφές μπορεί να πάρει το σύγχρονο μάρκετινγκ, είναι αλήθεια πως πολλές από αυτές είναι ήδη σε 'χρήση' στο ίντερνετ, στα φόρα αλλά και στην αγορά γενικότερα.

Θα ξεκινήσω από την εμπειρία τη δική μου αυτά τα δύο χρόνια που ασχολούμαι πολύ εντατικά με αυτό το χόμπυ. Τον Οκτώβριο του 2009 είχα μια-δυό απλές κρέμες ξυρίσματος το πολύ, αφρό/ζελ Gillette φυσικά, ένα Mach 3, ένα Fusion και ένα Futur το οποίο χρησιμοποιούσα μια φορά το μήνα (με λεπίδα Merkur στο 6 [!]). Τότε άρχισα να καταπιάνομαι με τις κρέμες ξυρίσματος, γράφτηκα στο πρώτο φόρουμ κλπ.

Στην αρχή διάβαζα τα νήματα στα φόρα και έβλεπα πολλά σχόλια του τύπου "...φανταστική η Taylors Rose...", κλπ. Μην έχοντας την εμπειρία στο χώρο αλλά ορεξάτος στο να μπω και να δοκιμάσω προιόντα, την αγόρασα, αλλά δεν μου άρεσε. Άρα λοιπόν, είναι σημαντικό να το πόσο μπορούν να επηρεάσουν οι πολλές και μαζεμένες μαζί θετικές ή αρνητικές γνώμες σε ένα φόρουμ.

Τώρα πάμε το ρολόι πολύ πιό κάτω. Φέτος το χειμώνα. Παρ'όλο που δεν ήμουν από τους πολύ πρώτους που αγόρασαν το νέο Feather SS στην Ευρώπη (η πρώτοι ήταν αυτοί που συμμετείχαν στο group buy ενός άλλου φόρουμ), προσέγγισα λίγο αργότερα αυτόν που είχε ηγηθεί αυτής της προσπάθειας και το προιόν μου ήρθε σε 1 εβδομάδα από Ιαπωνία. Ξεκίνησα τα ξυρίσματα με φωτογραφίες στα φόρα, με φωτογραφίες παρουσίασης στα νήματα "νέων αποκτημάτων" μερικών φόρα κλπ.

Παρατήρησα λοιπόν σε ένα συγκεκριμένο φόρουμ του εξωτερικού που συχνάζω καθημερινά, ότι αμέσως μετά τη δημοσίευση των φωτωγραφιών μου για το Feather SS μερικοί άρχισαν να σκέπτονται να το αγοράσουν. Δεν πέρασε λίγος καιρός και οι σκέψεις τους έγιναν πράξη αφού λίγο μετά το Shaving.ie και το Connaught είχαν αρχίσει σιγά-σιγά να στοκάρουν το προιόν. Τώρα λοιπόν έχουμε αρκετούς στο συγκεκριμένο φόρουμ που έχουν δοκιμάσει ή και ξυρίζονται με το Feather. Αυτό είναι επιρροή και ενδιάμεσο, ή ακούσιο αν θέλετε, μάρκετινγκ.

Να αναφέρω πως για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα (πάνω από χρόνο) δημοσίευα "Ξύρισμα της ημέρας" με φωτογραφία σε 7 διαφορετικά φόρα, τώρα τελευταία έχω σταματήσει λίγο λόγω Κορέας. Σκεφτείτε τώρα στα λίγα πολύ μεγάλα φόρα του εξωτερικού, όπου υπάρχουν 35,000 μέλη, τι θα μπορούσε να γίνει. Μιλάμε για μπίζνα κανονική - τελεία και παύλα.

Πάμε τώρα σε πιό σημαντικά πράγματα. Αυτό που ανέφερε ο Στέφος για το Calani δεν το ήξερα, αλλά και δεν με εκπλήσσει καθόλου. Τα μεγάλα 'μαγαζιά', γιατί αυτό είναι μερικά φόρα (μη σας τρομάζει που το γράφω) έτσι κάνουν. Δεν περνάει τίποτε ενάντια στο κατεστημένο. Τα συμφέροντα είναι ισχυρά και δεν υπάρχει διάθεση ή περιθώριο να αλλάξει κάτι.

Θα σας πω ένα κομμάτι από την ιστορία ενός πολυσυζητημένου μεγάλου φόρουμ, ονόματα δε λέμε, αυτήν που ξέρω δηλαδή (γιατί φτάνουν αυτά που γνωρίζω, δεν χρειάζεται κάποιος να ξέρει περισσότερα). Ξεκίνησα να το παρακολουθώ στα τέλη του '09 και αν δεν απατώμαι γράφτηκα επίσημα ή τότε ή το Μάρτιο του '10. Δεν έχει σημασία όμως, γιατί έκτοτε με έχουν κάνει ban 2 φορές (ναι, σωστά διαβάσατε). Αυτή τη στιγμή είμαι με το τρίτο username μου και έχω κάπου στα 150 posts.

Κάποιοι εκεί, γύρω στο '08 - αρχές του '09, πήγαν να κάνουν ένα ας το πούμε "Ευρωπαικό κομμάτι" για το φόρουμ (αυτό θα γινόταν μέσα στο φόρουμ). Μια χαρά ως εδώ, κι όλα αυτά με τις ευλογίες του φόρουμ. Υπήρχε όμως κι ένας Ευρωπαίος vendor, γνωστός και μη εξαιρεταίος σε όλους σας μάλιστα, ο οποίος είχε πολύ χαμηλές τιμές και ήταν κι αυτός μέλος του συγκεκριμένου φόρουμ. Αυτός λοιπόν δεν δεχόταν το νταβατζιλίκι του συγκεκριμένου φόρουμ ότι και καλά πρέπει να πληρώνει ένας vendor 150 δολλάρια το χρόνο σαν αρχικό ποσό κλπ. κλπ. κι ότι πρέπει να κάνει αυτό και πρέπει να κάνει εκείνο κλπ.

Συν τοις άλλοις είχε πολλά Αγγλικά προιόντα στο online μαγαζί του, τα οποία τρελλαίνουν τους Αμερικάνους, αλλά και μερικά δυσεύρετα Ιταλικά - οπότε έσπαγε την πιάτσα (δηλαδή έπαιρνε πελάτες από τα άλλα 2-3 Αμερικάνικα online shops που είχαν αυστηρά την πρωτοκαθεδρία στο φόρουμ, που έδιναν τις μίζες στους συντονιστές και τους διαχειριστές κλπ.) Έμπαινε λ.χ. ένα νέο μέλος λοπόν μιά μέρα στην ενότητα "Σαπούνια/Κρέμες" και ξεκινούσε ένα νέο νήμα "Τι κρέμα ρόδο να διαλέξω, κι από πού?" Ε, έβγαιναν μετά οι πρώτοι πάρε αυτήν, πάρε αυτήν, και πεταγόντουσαν και λοιποί άλλοι 2-3 τρεις, λέγοντας "...Στείλε μήνυμα στο ΧΧΧ online μαγαζί, είναι ο Τζο εκεί, θα σε φτιάξει, πολύ γρήγορο delivery, κλπ...."

Κάτι ίδιο μ'αυτό που κάνουμε κι εμείς εδώ δηλαδή με μερικά μαγαζιά, και καλά κάνουμε. Όμως εκεί είναι μπίζνα κανονική, γιατί ο Αμερικανός κύριος ΧΧΧ είναι χορηγός, έχει πληρώσει χρήματα, στέλνει προιόντα για δοκιμή (και πιθανόν και δώρα) που και πού στους συντονιστές, κλπ. Το παιχνίδι λοιπόν παύει να είναι αθώο και γίνεται σκληρό και αδυσώπητο.

Αυτός ο Ευρωπαίος vendor λοιπόν αρχικά 'προειδοποιήθηκε' από τους συντονιστές του συγκεκριμένου φόρουμ. Κατά πάσα πιθανότητα δεν συμμορφώθηκε, οι συμπατριώτες του που πήγαιναν να κάνουν την προαναφερόμενη υπο-ενότητα στο φόρουμ πήραν το σύνθημα κι άρχισαν να είναι πολύ προσεκτικοί, οι συντονιστές έκαναν ban στο όνομά του, δηλαδή όπου αναφερόταν το username του αυτό αυτόματα σβηνόταν ή αντικαθίστατο από άσχετους λατινικούς χαρακτήρες ώστε τα μέλη του φόρουμ να μην το γνωρίζουν (και κατά συνέπεια να μη μπορούν να ψωνίσουν από εκεί).

Αυτός σαν μέλος άρχισε να στέλνει ΠΜ ώστε να μπορεί να επικοινωνεί με πελάτες/μέλη του φόρουμ από Αμερική για παραγγελίες οι οποίες εκκρεμούσαν, κάτι το οποίο οδήγησε τους συντονιστές στο να τον κάνουν eντελώς ban. Η κατάσταση οδηγήθηκε σε ένταση, όπου τελικά αυτός και οι λοιποί (ήδη banned οι περισσότεροι) αποχώρησαν από το φόρουμ, πήγαν και έκαναν δικό τους, το οποίο αυτή τη στιγμή αριθμεί περί τα 1,500 μέλη και είναι ένας θαυμάσιος χώρος χωρίς φίμωτρα οποιουδήποτε είδους. Αυτή είναι πάνω-κάτω η ιστορία, δεν γνωρίζω ακριβείς λεπτομέρειες αλλά το γενικό μήνυμα πιστεύω πως είναι ξεκάθαρο.

Να συμπληρώσω για την ιστορία πως στο προαναφερόμενο Αμερικάνικο φόρουμ έχουν προσπαθήσει τα τελευταία δύο χρόνια, με την έκρηξη στη συγκεκριμένη αγορά, να 'εγκατασταθούν' πολλοί άλλοι vendors ή κατασκευαστές από το χώρο. Κάποιοι από αυτούς με πρόθεση ξεκάθαρη να προωθούν τα προιόντα ή τις υπηρεσίες τους, άλλοι με στόχο να προσφέρουν την πολύχρονη εμπειρία και γνώση τους αλλά και σίγουρα και να διαφημιστούν και λιγάκι. Οι περισσότεροι από αυτούς σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα από την ημέρα εγγραφής τους είτε έγιναν ban από τους συντονιστές, είτε αποχώρησαν οικιοθελώς μην αντέχοντας αυτό που λέμε bashing (εκάστοτε βίαια ή άγρια σχόλια εναντίον τους) αλλά και την πολύ σκληρή κουλτούρα του συγκεκριμένου φόρουμ, η οποία είναι ξεκάθαρα εμφανής σε κάποιον που θα τολμήσει να γραφτεί εκεί.

Υπάρχουν βέβαια και ονόματα που κρατούν τυπική στάση και έχουν παραμείνει. Υποθέτω πως έτσι είναι η ζωή. Το ίντερνετ όμως παραμένει ένας χώρος ανεξέλεγκτος και πολύ σκληρός. Τα κάθε είδους μεγάλα φόρα στην πλειοψηφία τους επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Αν κανείς αναλογιστεί επίσης το ότι σε τέτοιου τύπου μεγάλες και απρόσωπες κοινότητες υπάρχουν πολλά μέλη που είναι μοναχικοί σαν άνθρωποι, εξαρτημένοι από το ίντερνετ, κλπ. τότε θέλει ακόμη πιό πολλή προσοχή το πράγμα.

Οι μικρότερες κοινότητες είναι λίγο διαφορετικές, και σ'αυτή την κατηγορία πέφτει και το δικό μας φόρουμ εδώ. Περισσότερα όμως σε άλλο post.
NavalArchitect

Υπάρχουν συγκεκριμένοι άνθρωποι στο χώρο, μιλάμε για vendors φυσικά, που ζουν από τα φόρα. Στην Αμερική, με 35,000 μέλη σαν φόρουμ, ένας πωλητής που είναι καλά 'τοποθετημένος' εκεί έχει σίγουρα ένα έστω μικρό εγγυημένο εισόδημα. Η διαφήμηση ποτέ δε βλάπτει, πολύ περισσότερο δε η έμμεση. Δεν είναι μικρό πράγμα όταν βγαίνει ένας και λέει "...Αυτό το σαπούνι θα σταματήσει να παράγεται..." και αμέσως οι πωλήσεις του συγκεκριμένου προιόντος αυξάνονται.

Τα φόρα έχουν αυτά τα καλά, αλλά επίσης και αυτά τα κακά. Σε προειδοποιούν για reformulations ή και διακοπές προιόντων - έχει συμβεί με τόσα και τόσα: λεπίδες Iridium, σαπούνι La Toja Manantiales και Pehnaligons tallow, όπως και με άλλα πολλά. Απ'την άλλη, σε στρέφουν πολλές φορές σε συγκεκριμένες λύσεις ή προιόντα οι οποίες μπορεί να μην είναι ιδανικές για σένα. Π.χ. για καινούργια (custom) ξυράφια, παίζουν σταθερά (και στην ουσία διαφημίζονται) 2-3 ονόματα σε ένα συγκεκριμένο φόρουμ του εξωτερικού. Άντε τώρα εκεί μέσα ξαφνικά να πας να ξεκινήσεις να πουλάς δικά σου - θα σε φάνε ζωντανό, τελεία και παύλα. Το ίδιο και για ανεξάρτητους κατασκευαστές πινέλων, για παράδειγμα, κλπ. κλπ.

Οι Connaught, Shaving.ie, West Coast Shaving κλπ. από εμάς ζουν. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Βγες στο SRP να πεις ότι το μαγαζί του Lynn, το Straight Razor Designs, δεν κάνει καλές κρέμες ξυρίσματος ή ότι δεν κάνει καλό honing στα ξυράφια. Δεν τον ξέρω τον άνθρωπο κι ούτε έχω ψωνίσει από εκεί ποτέ, αλλά καταλαβαίνω την κουλτούρα μερικές φορές.

Τα μεγάλα φόρα θέλουν προσοχή από πολλές πλευρές. Αυτά τα δύο posts που γράφω εγώ εδώ αυτή τη στιγμή για παράδειγμα, είναι κατά κάποιο τρόπο ίσως και 'επικίνδυνα' και για μένα αλλά και -λιγότερο- για το δικό μας το φόρουμ εδώ. Οι συντονιστές και διαχειριστές του φόρουμ μας εδώ κάποτε πιθανόν να χρειαστεί να μιλήσουν με άλλους συντονιστές και διαχειριστές από άλλα, μεγαλύτερα, φόρα του εξωτερικού. Στο μεγάλο φόρουμ που έχω γίνει ban δύο φορές, η πρώτη ήταν γιατί 'σχολίαζα' το φόρουμ αυτό σε άλλο, μικρότερο. Είμασταν όλοι σ'εκείνο το Ευρωπαικό και πολύ μικρότερο φόρουμ, και γελάγαμε (πραγματικά δηλαδή) με τους 'σερίφηδες' στο άλλο. Τα πάντα βλέπονται, τα πάντα παρατηρούνται, τα πάντα διαβάζονται.

Κάποια μικρότερα φόρα όμως έχουν κρατηθεί αξιοπρεπώς. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό. Δεν είναι τα πάντα ίδια σ'αυτό τον κόσμο. Κι εδώ ερχόμαστε στο δικό μας φόρουμ, που όντως είναι μια κοινότητα που κρατιέται πάρα πολύ καλά - κι έτσι πρέπει να παραμείνει. Αυτό είναι στα δικά μας χέρια, όλων μας, όχι μόνο στα χέρια των συντονιστών ή διαχειριστών. Μικρή κοινότητα, αλλά σιγά-σιγά θα μεγαλώσει. Η αγορά στην Ελλάδα και ο αριθμός των ανδρών που θα θελήσουν κάποια στιγμή να μπουν στο wet shaving όλο και αυξάνεται. Υπάρχει μέλλον. Κάποια μέρα θα βγει ένα μέλος και θα πει "...Αποφάσισα να φτιάχνω πινέλα επίσημα μόνος μου..." ή "...Αποφάσισα να γίνω vendor..." Τίποτε κακό σε όλα αυτά. Η εξάπλωση του ίντερνετ shopping στην Ελλάδα είναι πολύ πίσω (σε σχέση με άλλες χώρες) λόγω πρόσβασης, η έλλειψη πρόσβασης όμως όλο και θα χάνει έδαφος με τα χρόνια.

Όταν τελείωσα τις πρώτες σπουδές μου στην Αγγλία το '95, δεν υπήρχαν ούτε Connaught ούτε τίποτα. Μετά βγήκε το Refinery στο Λονδίνο. Βέβαια. Πας και σου κάνουν συνολική περιποίηση, ξύρισμα, μασάζ, κούρεμα, κλπ. Θα βάλεις και τις κρέμες σου, έτσι είναι. Ό,τι γίνεται έξω έρχεται αργά ή γρήγορα και στην Ελλάδα - αυτό είναι νόμος. Απλά έρχεται με καθυστέρηση. Αυτά είναι πράγματα τα οποία θα συμβούν, και το σημαντικό είναι όλοι να τα διαχειριστούμε σωστά. Το φόρουμ αυτό έχει στήσιμο για πληροφορίες για όλα αυτά. Αν κρατήσουμε ψηλά το επίπεδο, μόνο να κερδίσουμε μπορούμε, σε πολλαπλά επίπεδα.

Τώρα, αναφορικά με τους μπαντάνες και λοιπούς, εκεί το θέμα νομίζω είναι απλό. Ο μεν Τζεό είναι ξεκάθαρος, έγινε vendor, ο δε Μάντικ είναι ο πρώτος ερασιτέχνης/χομπίστας που βγήκε μπροστά και έφερε ξανά το safety razor wet shaving στις μάζες. Χοντρικά τα λέω τώρα αλλά με καταλαβαίνετε. Ε και βέβαια τώρα του στέλνουν προιόντα απ'όλο τον κόσμο να δοκιμάσει και να κάνει βιντεάκι. Να τα καταθάψει? Δε μπορεί. Εσείς θα το κάνατε? Μάλλον όχι. Να τα μάθει καλά ώστε αυτό που λέει να είναι βγαλμένο μετά από πολύμηνη εμπειρία? Πάλι δε μπορεί. Για να μάθεις ένα σαπούνι θέλει καιρό, θέλει κάποιες εβδομάδες. Πρέπει όμως να βγει, να πει κάτι, ένα ευχαριστώ. Κι αυτό κάνει.

Κάποιοι άλλοι (Shaving101, LeisureGuy, κλπ.) αυτοί δεν είναι της εμπιστοσύνης για μένα. Πάντα φυσικά μιλάμε γενικά. Βγαίνει ο LeisureGuy ξαφνικά κάποια μέρα και λέει ότι το καλύτερο σύγχρονο safety razor είναι το iKon. Εντάξει τώρα, τόσα vintage Gillette υπάρχουν, το Merkur Futur, κλπ., κι αυτός του'στειλε ο Γκρεγκ ένα μοντέλο κι άρχισε να λέει πόσο καλό είναι? Μη μας κοροιδεύουν. Ο Μάντικ κάνει απλά κάτι παρουσιάσεις και τίποτε παραπάνω, είναι πιστεύω για τα πολύ βασικά.

Τέλος πάντων, έγραψα αρκετά και θα ξυπνήσει πάλι το πρωί ο Απόστολος (ή ο Στέφος? Τους μπερδεύω αυτούς τους δύο...), θα τα δει πριν πάει να πιεί καφέ και θα του'ρθει πονοκέφαλος πάλι αλλά τι να κάνουμε...
Απάντηση

Επιστροφή στο “Το ξύρισμα”