Ποδήλατο κανείς;;;

Πάνω απ όλα φίλαθλοι!
Απάντηση
Ηλίας
Εξειδίκευση
Εξειδίκευση
Δημοσιεύσεις: 4167
Εγγραφή: 02 Αύγ 2013, 15:25
10
Has thanked: 5730 times
Been thanked: 5632 times

Θα μιλήσουμε για ποδήλατο ; Μήπως θα έπρεπε να υπογραμμίσουμε τα αυτονόητα ; Μπορώ να σκεφτώ μερικά στα γρήγορα.

Ας πούμε.

Δε ρολάρουμε το ποδήλατο κορδομένοι με τα χέρια στον αέρα σα να τερματίσαμε το γύρο της Γαλλίας, έστω και αν είμαστε στη δεξιά λωρίδα της Λ.Αλεξάνδρας, βραδυπορώντας τους ταλαίπωρους απο πίσω.

Εννοείται πως δε το κάνουμε ούτε στη μεσαία λωρίδα.

Σεβόμαστε το κ.ο.κ. Δε γινόμαστε αυτομάτως πεζοί όποτε μας συμφέρει.

Μιά παρέα ποδηλατών στο δρόμο δε πρέπει να σημαίνει ταλαιπωρία-μέχρι-να-προσπεράσεις για όλους τους υπόλοιπους.
Πέντε ( + ) ποδήλατα στο κέντρο της Αθήνας, με νοοτροπία βολτάρουμε στα εξοχικά δρομάκια της Τοσκάνης, μόνο προβλήματα προκαλεί.

Όλα τα παραπάνω είναι παραδείγματα που δείχνουν πως ο σεβασμός ανάμεσα μας θα πρέπει να είναι κοινός.

Όσα μέλη ζούν στο εξωτερικό, μήπως μπορούν να επιβεβαιώσουν τη πληροφορία πως σε μερικές πόλεις τα ποδήλατα πληρώνουν ασφάλιστρα ;

Είμαι της άποψης πως για να ευχαριστηθείς το ποδήλατο πρέπει να ζείς και να κυκλοφορείς σε μιά όμορφη πόλη και η Αθήνα δεν είναι όμορφη πόλη. Είναι ένα κακέκτυπο με ασυνέχειες, χωρίς ταυτότητα. Η Ελλάδα δεν έχει όμορφες πόλεις. Έχει όμορφα χωριά και συνοικίες και όσοι είναι τυχεροί ζούνε εκεί.
Για δύο πράγματα δε πρέπει να στεναχωριόμαστε..
Γι'αυτά που γίνονται και γι'αυτά που δε γίνονται.
Άβαταρ μέλους
donP
Γυμνάσιο
Γυμνάσιο
Δημοσιεύσεις: 791
Εγγραφή: 07 Αύγ 2011, 12:05
12
Τοποθεσία: South of -No- North
Has thanked: 630 times
Been thanked: 807 times

Μια άλλη παράμετρος (πέραν της ανύπαρκτης οδηγικής παιδείας και των ανύπαρκτων υποδομών), η οποία παίζει ρόλο στο ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει -ουσιαστικά- ποδηλασία είναι η μορφολογία της χώρας μας...
Πρακτικά δεν είναι εξίσου εύκολο να ποδηλατήσεις στην Ολλανδία σε σύγκριση με την Ελλάδα...


@Ηλία
Απ'όσο γνωρίζω δεν είσαι υποχρεωμένος να πληρώνεις ασφάλιστρα, αλλά οδηγείς γνωρίζοντας πως αν κάνεις κάποια παράβαση με το ποδήλατο και είναι αρκετά σοβαρή, τότε παίρνεις πόντους στο δίπλωμα αυτοκινήτου...
Νηπίοισιν ου λόγος, αλλά ξυμφορή γίνεται διδάσκαλος.
Δημόκριτος
macho
Δάσκαλος Ξυρίσματος
Δάσκαλος Ξυρίσματος
Δημοσιεύσεις: 5173
Εγγραφή: 23 Ιουν 2014, 19:15
9
Has thanked: 16341 times
Been thanked: 17334 times

εγω ειμαι με τους φιλους ποδηλατες.και ειμαι της αποψης οτι η αθηνα(για να μην πω η αττικη)πρεπει να κλεισει τελειως για τα αυτοκινητα.εχω ομως μια μικρη και λιγο ακραια απορια:υπαρχει ανθρωπος σε αυτην την χωρα που πιστευει οτι μπορει να γινει πραγματικοτητα αυτο που γινεται σε αλλες χωρες και που το θεωρουν και αυτονοητο.δηλαδη να γινουν λωριδες για ποδηλατα;
υπαρχει περιπτωση αυτο το κρατος που δεν σεβεται τα στοιχειωδη δικαιωματα του πολιτη να σεβαστει τους ποδηλατες;και μονο σαν σκεψη μου προκαλει θυμο και νευρικο γελιο. :mad
Άβαταρ μέλους
nik16v
Λύκειο
Λύκειο
Δημοσιεύσεις: 1234
Εγγραφή: 12 Νοέμ 2013, 08:46
10
Has thanked: 8866 times
Been thanked: 3947 times

@donp
Για το θέμα του υψομετρικού:
Επειδή κινούμαι στην πόλη με ποδήλατο δικαιολογία για το υψομετρικό έχουν μόνο συγκεκριμένες περιοχές με πολύ μεγάλο υψομετρικό (Γαλάτσι από τη Βεϊκου και πάνω, Προφήτης Ηλίας Χαϊδάρι κλπ). Σε αυτές τις περιοχές εκεί που σε αφήνει το Χ λεωφορείο περπατάς αναγκαστικά προς το σπίτι. Το ίδιο θα κάνεις και με το ποδήλατο, θα κατέβεις και θα το σπρώχνεις. Κουραστικό, βαρετό, αλλά.....
Υπάρχουν στην ελλάδα πόλεις επίπεδες στις οποίες κινούνται αρκετά ποδήλατα (Πρέβεζα, Καρδίτσα, Τρίκαλα, κλπ). Δεν υπάρχει όμως η κουλτούρα του εξωτερικού φτιάχνω ποδηλατόδρομους, κινούμαι κάτω από όλες τις καιρικές συνθήκες κλπ.
Μία γνωστή μου που είχε πάει Κοπεγχάγη μου είπε ότι τα ταξί έχουν σχάρες πτυσόμμενες όπως η παρακάτω για την περίπτωση που θέλεις να γυρίσεις σπίτι με ταξί ή λόγω βλάβης ή......
Εικόνα

@Ηλίας
Συμφωνώ με όσα λες Ηλία. Κυρίως για την πόλη και τις ασυνέχειες. Πρέπει να υπάρξει κάτι συνολικό. Εδώ στη γειτονιά μου (Νέα Φιλαδέλφεια) για να γλιτώσει την κίνηση ο Δήμος Νέας Ιωνίας, επειδή ένας δημοτικός σύμβουλος έμενε πάνω στο συγκεκριμένο δρόμο τον μονοδρόμησε αυτόν, άλλον έναν παράλληλο και ένας που προυπήρχε, τρεις το σύνολο έρχονται και ένας πηγαίνει. Το αποτέλεσμα ένα 80% των οδηγών αγνοούν το απαγορευτικό :confused και πάνε ανάποδα για ένα οικοδομικό τετράγωνο. Είναι η κακή νοοτροπία που έχουμε.
Τώρα επειδή το έχω βιώσει και ένα ποδήλατο να είσαι λόγω διαφοράς ταχύτητας ενοχλείς. Απλά μπορείς να ενοχλείς λιγότερο ακολουθώντας κάποιους κανόνες.
Φράσεις και αντιδικίες του στυλ "Ποδήλατο είμαι κάνω ότι γουστάρω #@%^" που άκουγα ένα βράδυ από το μπαλκόνι ενώ κινούνταν ανάποδα σε μονόδρομο και προφανώς τρόμαξε τον οδηγό του αυτοκινήτου δεν είναι αποδεκτές ότι όχημα και να οδηγείς. Όπως επίσης και κάποιοι ποδηλάτες που κινούνται σε κεντρικές λεωφόρους ανάμεσα στα αυτοκίνητα χωρίς μπροστινό φως ενώ έχει νυχτώσει και δεν είναι εύκολα ορατοί στους καθρέφτες.

@macho
Το κράτος πάντα έκανε σπασμωδικές κινήσεις.
Θέλουν να φτιάξουν Αττική Οδό ποδηλάτου μέχρι το Λαύριο. Να την κάνουμε τι; Πόσους ποδηλάτες θα εξυπηρετήσει καθημερινά;
Πόσοι μπορούν να πάνε στο Λαύριο με ποδήλατο και να επιστρέψουν. Από την περιοχή μου 110χλμ. με επιστροφή (χωρίς κόντρα άνεμο) σημαίνει 6 ώρες ποδηλασίας χωρίς στάση. Εγώ που κάνω σχεδόν κάθε μέρα 20χλμ με το ποδήλατο, να κάνω 110 χλμ σερί το νιώθω διαφορετικά. Επίσης λίγο πριν το Λαύριο έχει κάποια αιολικά πάρκα και γενικά στη Λ.Λαυρίου είναι ανοιχτά και πιάνει αέρας. Πόσοι από αυτούς που το προτείνουν έχουν κάνει ποδήλατο με κόντρα αέρα για να "νιώσουν".
Καλύτερα αστικοί ποδηλατόδρομοι για να πηγαίνει ο κόσμος με ποδήλατο στη δουλειά ή για μικροαγορές στην περιοχή του.


Τρελό, αλλά ελληνικό. Λεωφόρος Ηρακλείου Νέα Ιωνία. 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση. Μέρες που λειτουργούν τα καταστήματα το 75% της δεξιάς λωρίδας κλείνει από σταθμευμένα οχήματα και σε κάποια σημεία διπλοπαρκάρουν. Κυριακή που είναι έρημος τόπος περνάς και βλέπεις στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας της λεωφόρου ο Δήμος έχει τοποθετήσει μεταλλικά "Π" και τους κάδους.... :confused
Σύμφωνα με τη λογική του εξωτερικού η Λεωφόρος αυτή θα έπρεπε να πεζοδρομηθεί και να γίνει ποδηλατόδρομος όπως και η κάθετη Ελ. Βενιζέλου στο "Άγαλμα της μητέρας". Κάτι τέτοιο όμως θα επιβάρυνε τις γύρω περιοχές. Πρέπει να γίνει ευρείας κλίμακας σχεδιασμός σε συνάρτηση με αλλαγή συγκοινωνιών και οι συγκοινωνίες να λειτουργούν υποδειγματικά γιατί αλλιώς το χάος θα είναι λίγο. Ίσως και όχι. Νομίζω πως το "Πολυτεχνείο" μπορεί ανετότατα να ανταπεξέλθει σε μία τέτοια μελέτη ακόμα και αν αυτή αφορά την πολύπαθη Αθήνα.
Όταν είχαν προτείνει το μέτρο "Μονά-Ζυγά" για τα αυτοκίνητα, καθηγητής του Πολυτεχνείου τους είχε επισημάνει ότι το μέτρο είναι αποτυχημένο και θα οδηγήσει στο να αγοράσουν δεύτερο αυτοκίνητο (μονό ή ζυγό) για να κινούνται κάθε μέρα στο Δακτύλιο. Το πόσο μέσα ή έξω έπεσε το γνωρίζουμε όλοι.
macho
Δάσκαλος Ξυρίσματος
Δάσκαλος Ξυρίσματος
Δημοσιεύσεις: 5173
Εγγραφή: 23 Ιουν 2014, 19:15
9
Has thanked: 16341 times
Been thanked: 17334 times

Νικο συμφωνω απολυτα μαζι σου.δυστυχως το κρατος εχει μεγαλυτερα ζητηματα να λυσει.
Άβαταρ μέλους
donP
Γυμνάσιο
Γυμνάσιο
Δημοσιεύσεις: 791
Εγγραφή: 07 Αύγ 2011, 12:05
12
Τοποθεσία: South of -No- North
Has thanked: 630 times
Been thanked: 807 times

@nik16v

όπως ακριβώς τα γράφεις είναι τα πράγματα και εύκολα μπορεί να διακρίνει κάποιος πως έχεις ασχοληθεί ενεργά με το θέμα ποδήλατο χωρίς να εξαντλείσαι σε θεωρητικές προσεγγίσεις. Αν προσέξεις στο προηγούμενο μήνυμά μου ανέφερα την μορφολογία του εδάφους ώς μια ακόμη επιβαρυντική παράμετρο, αλλά η οποία λειτουργεί συμπληρωματικά ως προς τις άλλες δύο.
Προσωπικά εκτιμώ πως αν είχαμε εστιάσει στις πρώτες δύο παραμέτρους (οδηγική παιδεία και υποδομές), τόσο ως πολιτεία όσο και ώς πολίτες, το θέμα της μορφολογίας θα είχε λυθεί από μόνο του...

Στο σημείο αυτό συμφωνώ με τον φίλο macho. Τα τελευταία χρόνια βρισκόμαστε σε μια μια κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, οπότε είναι σχεδόν ουτοπικό να ζητάμε από το κράτος υποδομές.
Νηπίοισιν ου λόγος, αλλά ξυμφορή γίνεται διδάσκαλος.
Δημόκριτος
Άβαταρ μέλους
nik16v
Λύκειο
Λύκειο
Δημοσιεύσεις: 1234
Εγγραφή: 12 Νοέμ 2013, 08:46
10
Has thanked: 8866 times
Been thanked: 3947 times

Σήμερα αγόρασα ελαστικά για το ποδήλατό μου Vittoria Randonneur 700χ28C για 50€ (και τα δύο)

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Πήγα πριν στον ποδηλατά μου και μου τα πέρασε + 2 σαμπρέλες γιατί οι παλιές δεν έκαναν + 1 εφεδρική να έχω + τακάκια μπροστά / πίσω (ήταν τελείως οριακά), άλλα 45€.
Αυτά μετά από 3 χρόνια και 3 μήνες χρήσης και 5.740 χλμ.

Έκανα 5χλμ με τα νέα και έχει διαφορά στην κύλιση. Θα τα δω και στην καθημερινή μετακίνηση και θα ενημερώσω σχετικά.
chris82
Δημοτικό
Δημοτικό
Δημοσιεύσεις: 447
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 01:45
11
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Has thanked: 410 times
Been thanked: 205 times
Ηλικία: 41

Πολύ καλά ελαστικά αν και θα σου πρότεινα λίγο μεγαλύτερη διάσταση όχι παραπάνω απο 700χ35 για μεγαλύτερη απορροφητικότητα και κράτημα χωρίς να υστερείς σημαντικά σε ταχύτητα.
Άβαταρ μέλους
nik16v
Λύκειο
Λύκειο
Δημοσιεύσεις: 1234
Εγγραφή: 12 Νοέμ 2013, 08:46
10
Has thanked: 8866 times
Been thanked: 3947 times

700χ32 ήθελα και εγώ αλλά ο αντιπρόσωπος δεν είχε και δεν θα την ξαναφέρει σαν διάσταση γιατί δεν πουλούσε.
chris82
Δημοτικό
Δημοτικό
Δημοσιεύσεις: 447
Εγγραφή: 19 Φεβ 2013, 01:45
11
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Has thanked: 410 times
Been thanked: 205 times
Ηλικία: 41

Καλά χλμ λοιπόν!
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αθλητισμός”