Kάτι σαν ...Α' Βοήθειες .

Ηλίας
Εξειδίκευση
Εξειδίκευση
Δημοσιεύσεις: 4167
Εγγραφή: 02 Αύγ 2013, 15:25
10
Has thanked: 5730 times
Been thanked: 5632 times

Αυτό εδώ δεν είναι μάθημα Πρώτων Βοηθειών και δε θα κάνουμε τα εύκολα δύσκολα. Πάρτε το καφεδάκι σας και αφιερώστε μου 10’.

Το να βρεθεί κάποιος σε μια απειλητική για τη ζωή του κατάσταση είναι κάτι που μπορεί να συμβεί στο καθένα. Δυστυχώς αυτοί οι άνθρωποι σπάνια δέχονται τη σωτήρια παροχή Α’ Βοηθειών στο σημείο από το οικείο περιβάλλον τους.
Γι ’αυτό εσείς μη φοβηθείτε ! Δε θα σας ζητήσει κανείς να γίνετε ιατροί ξαφνικά, ( έχω δει ιατρούς να μη ξέρουν να δώσουν Α’ Βοήθειες ) και δε χρειάζεται να φοράτε στολή. Το μόνο που δε πρέπει να κάνετε είναι να μείνετε άπραγοι.

Ψυχραιμία. " Δε ξέρω πως " θα μου πείς. " Δε το έχω ξανακάνει ". " Θα περιμένω το ΕΚΑΒ να έρθει, εκείνοι ξέρουν καλύτερα.
" Πραγματικά θα ήθελα να βοηθήσω αλλά καλύτερα να μη μπλέξω ή αυτό δε πρόκειται να συμβεί σε μένα ".

Σας παρακαλώ προσπάθηστε να αποβάλλετε τη νοοτροπία πως η παροχή Α΄Βοηθειών πρέπει να γίνεται αποκλειστικά και μόνο από εξειδικευμένο προσωπικό.Όσο σημαντικό είναι ο άνθρωπός σας, ο φίλος σας, ο άγνωστος να δεχτεί την Εξειδικευμένη Υποστήριξη Ζωής ( Advanced Life Support - ΑLS ) άλλο τόσο είναι να του προσφέρετε τα πρώτα κρίσιμα λεπτά τη Βασική Υποστήριξη Ζωής ( Βasic Life Support – BLS ).

Είναι απλό να το κάνετε. Θέλω μόνο να θυμάστε έναν αλγόριθμο, ένα πρωτόκολλο πείτε το όπως θέλετε εσείς. Θέλω να θυμάστε το Α-ABCDE. Nα το θυμάστε και να το εφαρμόσετε.
Το Α-ΑΒCDEείναι ο χάρτης σας και οδηγός σας ! Πάντα ! Πάντα ! Μα πάντα !

Ας φτιάξουμε ένα υποθετικό σενάριο. Θα μας βοηθήσει στη συνέχεια. Στο ΕΚΑΒ δουλεύουμε πολύ με τα «υποθετικά πρωτόκολλα» στην εκπαίδευση.

Είστε στο δρόμο, πηγαίνετε στη δουλίτσα σας και βλέπετε μπροστά σας έναν άνθρωπο να λιποθυμά. Ο άνθρωπος έχει πέσει στο πλάι με τη μούρη σκυμμένη στο δρόμο…

Α- = Ασφάλεια.

Ασφάλεια σημείου, ασφάλεια δική σας, ασφάλεια ασθενή. Δεν έχει νόημα να τρέξετε για να βοηθήσετε κάποιον και να βρεθείτε στην ίδια ή χειρότερη θέση. Νομίζω πως ο καθένας καταλαβαίνει το σκεπτικό μου. Αξιολογούμε τη κάθε περίπτωση ως μοναδική και με τη βαρύτητα που της αρμόζει.

Α = Airway ( αεραγωγός ).

Πρώτη μας προτεραιότητα ! Το σημαντικότερο όλων. Η βατότητα του αεραγωγού. Είναι εύκολο να το ελέγξετε. Σε έναν ασθενή λιπόθυμο, χωρίς μυϊκό τόνο είναι πανεύκολο.

Γύριστε τον ανάσκελα. Ταρακουνήστε τον από τους ώμους ελαφρά και φωνάξτε του δύο φορές " είσαι καλά ; "
Βάλτε τη παλάμη σας στο μέτωπό του και σηκώστε του το κεφάλι προς τα πίσω. Δε χρειάζεται να το κάνετε πολύ. Δε κάνουμε υπερέκταση αλλά απλή έκταση. Με το άλλο χέρι πιάστε το πηγούνι του και ανασηκώστε το. Μόλις κάνατε ένα ωραιότατο chin lift.

Η γλώσσα αν τυχόν, από απώλεια μυϊκού τόνου είχε πέσει πίσω και είχε φράξει τον αεραγωγό τώρα είναι στη θέση της.
Αν υπάρχει υποψία τραυματισμού του αυχένα, κάντε το εξής . Ελάτε πίσω του. Βάλτε τους δύο σου αντίχειρες παράλληλα στη κάτω γνάθο και ανοίξτε του το στόμα. Αφήστε τη μηχανική του σώματος να δουλέψει για σας. Αυτό είναι το jaw thrust.

Εφάρμοστε την τεχνική Βλέπω-Ακούω – Αισθάνομαι.
Δείτε μέσα στο στόμα του αν υπάρχει κάτι που φράζει τον αεραγωγό. Σε καμία περίπτωση μη βάλετε τα δαχτυλά σας μέσα. Δε ψαχουλεύουμε.
Σκύψτε πάνω από το στόμα του. Ακούτε αναπνοή ; Δείτε το στήθος του, ανηψώνεται ;

Αν έχει αναπνοή ( B ) πρέπει να τον βάλετε σε θέση ανάνηψης ή θέση ασφαλείας. Θα του εξασφαλίσετε τη βατότητα του αεραγωγού ( θα με βαρεθείτε αλλά είναι το σημαντικότερο όλων ) και δε θα κινδυνέψει από εισρόφηση σε περίπτωση που κάνει εμετό.


Aς υποθέσουμε πως ο ασθενής μας δεν αναπνέει.

Β = Βreathing ( αναπνοή )

Μη φύγετε από δίπλα του. Αν υπάρχει κάποιος κοντά σας ζητήστε του να καλέσει το 166.
Πείτε που βρίσκεστε. Δώστε σαφή θέση της τοποθεσίας αν μπορείτε. Οδός τάδε, αριθμός δείνα, όροφος Χ γραφείο Ψ, αποβάθρα Τ, διασταύρωση ΧΨ. Πείτε τι συμβαίνει.
Αν δεν υπάρχει κανείς εκείνη τη στιγμή και είστε μόνος καλέστε από το κινητό σας.
Κάλεστε άμεσα.

Τώρα θα ξεκινήσουμε συμπιέσεις. Θα κάνεις Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση - KAPΠΑ ( Cardio Pulmonary Resuscitation – CPR ) Είναι εύκολο ! Έχετε δεί Baywatch ! Ξέρετε ! Θυμήθείτε μόνο αυτό : 30-2 30-2 30-2
30 συμπιέσεις 2 αναπνοές.



Αν ο ασθενής είναι σε πάνω σε μαλακό υπόστρωμα, πρέπει με προσοχή να μεταφερθεί στο δάπεδο ή σε σκληρότερο στρώμα. Δε θέλουμε να αναπηδάμε στον αέρα αλλά οι συμπιέσεις μας να έχουν αποτέλεσμα.
Συμπιέζουμε με τα χέρια τεντωμένα, σπρώχνουμε από το ύψος των ώμων και όχι μόνο από τους πήχεις. Μετράμε μέχρι το 30 με ρυθμό περίπου 100σ./1’
Στη συνέχεια δώστε 2 αναπνοές με διαφορά 1.5 με 2 sec. Το φιλί της ζωής. Θυμάστε ; Κλείνουμε τα ρουθούνια. Εισπνέουμε και εκπνέουμε σταθερά εφαρμόζοντας το στόμα μας στα χείλη του και έχοντας ταυτόχρονα το κεφάλι σε θέση ήπιας έκτασης. Αν δούμε το στήθος να ανασηκώνεται είμαστε οκ !

Πάμε πάλι στο στις συμπιέσεις. 30
Πάμε πάλι στις αναπνοές. 2

" Ώπα φίλε ! Δε βάζω εγώ το στόμα μου σε κανέναν ! "
Δεκτόν ! Μη το κάνετε για τον κανένα. Καντε το για τον συγγενή σας, για τον φίλο σας για τον συνάδελφό σας. Κι αν θέλετε αγοράστε μια Αmbu Life Key.
Μπρελοκάκι είναι να την έχετε στα κλειδιά σας.

Αν ο ασθενής ανανήψει τον γυρνάμε σε θέση ανάνηψης μέχρι να έρθει το ασθ/ρο, επανεκτιμώντας συνεχώς τη κατάσταση με ΑBCD *
Ειδάλλως συνεχίζουμε το κύκλο 30-2 .

" Τί θα γίνει όταν φτάσει το ασθ/ρο ; "

Το ΕΚΑΒ εφαρμόζει ALS. Διαθέτει ασκό Αmbu ενηλίκων ( και παιδιατρικό ) με προσωπίδες, συσκευές αναρρόφησης, σετ στοματοφαρυγγικών αεραγωγών και φυσικά το σημαντικότερο όλων τον Αυτόματο Εξωτερικό Απινιδωτή. ( Αutomatic External D ή AED )

Eίναι μια πολύ καλή ιδέα στο επόμενο συμβούλιο γονέων του σχολείου σας ή στην εταιρεία που εργάζεστε να προτείνετε την αγορά ενός ΑΕD. Το κόστος κυμαίνεται στα 3,500€ περίπου αλλά πιστεύω πως με μια εφάπαξ καταβολή απ ’όλους 10 με 20€ θα είχε καλυφθεί.
Επιπλέον αν στο σημείο φτάσει ΚΙΜ ( Κινητή Μονάδα ) με ιατρό, μπορεί να χορηγήσει φάρμακα και να διασωληνώσει επιτόπου. Έτσι φυσικά οι πιθανότητες επιβίωσης σαφώς και αυξάνονται.
Να έχετε υπόψη σας όμως πως τη σπουδαιότερη δουλειά την κάνει αυτός που θα βρεθεί δίπλα στον ασθενή τα πρώτα λεπτά του περιστατικού. Εκεί κερδίζεται το παιχνίδι.

"Ξέρουμε αν θα σωθεί ; "

Όχι αλλά αν συνέβαινε αυτό σε κάποιον δικό μου, θα ήθελα κάποιον δίπλα του να του δώσει μια παράταση ζωής.


C. Circulation ( κυκλοφορικό ) .

Πολύ περιληπτικά ελέγχουμε σφυγμούς - πίεση και αν υπάρχει αιμορραγία.
Παράδειγμα ψηλαφητές, παλλόμενες σφύξεις στη κερκιδική σημαίνει καλή πίεση.
( Ψηλαφούμε το σφυγμό ακουμπώντας τον δείκτη και μέσο δάχτυλο στον ασθενή και όχι τον αντίχειρά μας γιατί έτσι νιώθουμε το δικό μας )


Kαι ακαδημαϊκά ...

D. Disability ( αδυναμία-έλεγχος νευρολογικής κατάστασης ).

Κάνουμε μια αδρή νευρολογική εκτίμηση, εφαρμόζοντας τη Κλίμακα Γλασκώβης ( GSC ) και με σκορ από 3 – 15 αξιολογούμε αθροιστικά το άνοιγμα των ματιών, τη λεκτική απάντηση και την κινητική αντίδραση.

Αφορά περισσότερο νευρολογικά περιστατικά ή περιστατικά με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις ( ΚΕΚ ) συνεπεία ατυχήματος, στα οποία το ΕΚΑΒ εφαρμόζει πρωτόκολλα PHTLS ( Prehospital Trauma Life Support ) και ATLS ( Advanced Trauma Life Support )


E. Exposure ( Από-κάλυψη ).

Αυτό φυσικά δε θα γίνει στο δρόμο αλλά στη περίπτωση του παραπάνω σεναρίου σκεπάζουμε τον ασθενή. Προστατεύουμε όσο μπορούμε τον ασθενή απο τις περιβαλλοντολογικές συνθηκές.
Σε αιμορραγία ας πούμε θα πρέπει να προχωρήσουμε σε αποκάλυψη του τραυματισμένου σημείου.

Αν σας ενδιαφέρει προσεχώς θα δουλέψουμε σενάριο πνιγμονής ( απόφραξη αεραγωγού απο ξένο σώμα ) σε ενήλικα και παιδί και θα σας αναπτύξω τους χειρισμούς ΚΑΡΠΑ σε βρέφος και παιδί.


Επέλεξα να μην ανεβάσω βίντεο με παραδείγματα γιατί υπάρχουν πολλά στο διαδίκτυο και μπορείτε να τα βρείτε εύκολα αρκεί να googlarετε της boldαρισμένες λέξεις.

Σας ευχαριστώ θερμά για το χρόνο σας και περιμένω τις παρατηρήσεις σας.

ΥΓ. Συν Αθηνά και χείρα κίνει ή πως τη μισή δουλειά τη κάνει η πρόληψη. Δεν έχει νόημα να είστε υπέρβαρος με καρδιολογικό ιστορικό και να μένετε σε όροφο με σκάλες και χωρίς ασανσέρ. Νομίζω πως καταλαβαίνετε πως οι πιθανότητες επιβίωσης καταγκρεμίζονται όσο προσπαθούμε να σας εξασφαλίσουμε τη πρόσβαση στο νοσοκομείο ( πολλές φορές και με τη συνδρομή της Π.Υ. )
Για δύο πράγματα δε πρέπει να στεναχωριόμαστε..
Γι'αυτά που γίνονται και γι'αυτά που δε γίνονται.
Άβαταρ μέλους
dimitris
Εξειδίκευση
Εξειδίκευση
Δημοσιεύσεις: 4142
Εγγραφή: 08 Μάι 2012, 09:04
11
Τοποθεσία: Αθήνα
Has thanked: 149 times
Been thanked: 1807 times
Ηλικία: 47

Ηλία πολύ καλή ιδέα. Απαραίτητη για όλους μας.
Που μπορούμε να τα μάθουμε αυτά πρακτικά;
Ερασιτέχνης σαπωνοποιός
Συχνές ερωτήσεις για το φόρουμ
macho
Δάσκαλος Ξυρίσματος
Δάσκαλος Ξυρίσματος
Δημοσιεύσεις: 5173
Εγγραφή: 23 Ιουν 2014, 19:15
9
Has thanked: 16341 times
Been thanked: 17333 times

Συγχαρητηρια!
Μπραβο Ηλια!
οποιος συχαινεται να βαλει απευθειας το στομα του, μπορει στην τελικη να βαλει ενα χαρτομαντηλο και να ανοιξει μια τρυπα στη μεση. εαν παρολα αυτα υπαρχει καποιος που δεν μπορει, ας κανει μονο τις μαλαξεις.απο το τιποτα ειναι προτιμοτερο.
Ηλίας
Εξειδίκευση
Εξειδίκευση
Δημοσιεύσεις: 4167
Εγγραφή: 02 Αύγ 2013, 15:25
10
Has thanked: 5730 times
Been thanked: 5632 times

Δημήτρη, το ΕΚΑΒ κι όχι μόνο παραδίδει μαθήματα Α' Βοηθειών στο κοινό αλλά δε γνωρίζω λεπτομέρειες. Νομίζω πως στην Αθήνα γίνονται κάθε Τρίτη και Πέμπτη πίσω απο το Κρατικό Αθηνών στο Χολαργό. Μπορείς να αιτηθείς στο τμ.εκπαίδευσης . Τηλεφώνησε στο 2132143000 και θα σε καθοδηγήσουν.

Μάχο, η Ambu Life Key είναι πραγματικό μπρελοκάκι. Τόσο σε μέγεθος όσο και σε αξία...
Η χρήση του χαρτομάντηλου βέβαια είναι εξίσου χρήσιμη ιδέα !
Για δύο πράγματα δε πρέπει να στεναχωριόμαστε..
Γι'αυτά που γίνονται και γι'αυτά που δε γίνονται.
Άβαταρ μέλους
y.v
Δημοτικό
Δημοτικό
Δημοσιεύσεις: 541
Εγγραφή: 13 Νοέμ 2011, 11:57
12
Τοποθεσία: Αθήνα
Has thanked: 927 times
Been thanked: 1832 times
Ηλικία: 66

Εχω κανει στη δουλειά 2 πενθήμερα σεμιναρια του ερυθρου σταυρου ανα τριετια- τετραετία δεν θυμαμαι καλά!
Εξαιρετικα ενδιαφεροντα! Θα ηθελα να ήταν πιο τακτικά, ισως ετησια, γιατί οταν δεν τα εφαρμόζεις, σου μενουν μεν κάποια, αλλά και πολλά τα ξεχνάς.
Πιστευω ότι θα επρεπε να γίνονται από όλους!
Γιάννης B.
Ηλίας
Εξειδίκευση
Εξειδίκευση
Δημοσιεύσεις: 4167
Εγγραφή: 02 Αύγ 2013, 15:25
10
Has thanked: 5730 times
Been thanked: 5632 times

Έτοιμοι ;

Ελάτε να δουλέψουμε ένα σενάριο πνιγμονής ( απόφραξης αεραγωγού ) σε ενήλικες αλλά και σε παιδιά και δοθείσης της ευκαιρίας να μιλήσουμε για τη ΚΑΡΠΑ στα παιδιά. Αυτό γιατί στις περισσότερες περιπτώσεις η ανακοπή στα παιδιά δε προκαλείται απο καρδιογενείς παράγοντες - εκτός εαν έχουμε γνωστό ιστορικό - αλλά απο ελλειπή οξυγόνωση, παράδειγμα η πνιγμονή, ο πνιγμός, μια παροξυσμική κρίση άσθματος κ.α.
Επίσης πνιγμονή δε σημαίνει μόνο απόφραξη απο ξένο σώμα αλλά αυτό το σενάριο θα δουλέψουμε αυτή τη στιγμή.

Αρκετά λοιπόν με το πρόλογο. Ο διπλανός μας καθώς έτρωγε στραβοκατάπιε.

Στη μερική απόφραξη του αεραγωγού η αντανακλαστική αντίδραση του οργανισμού είναι ο βήχας. Δε πρέπει να αρχίσουμε να χτυπάμε στη πλάτη τον άλλον. Αντίθετα τον ενθαρρύνουμε να βήξει.
Αυτό που πρέπει να μας κινητοποιήσει είναι αντιδράσεις όπως πιάσιμο του λαιμού με τα χέρια, ανικανότητα του άλλου να βήξει και γενικά μια κατάσταση επείγοντος όπου βλέπουμε πως υπάρχει πανικός απο τη μεριά του.

Τι κάνουμε σ'αυτή τη περίπτωση. Ερχόμαστε κοντά του και του ζητάμε να σκύψει μπροστά. Με το ένα χέρι στηρίζουμε το στήθος και με το άλλο χτυπάμε πέντε φορές με τη παλάμη μας δυνατά και με κατεύθυνση προς τα μπροστά ανάμεσα στις ωμοπλάτες. 1 - 2 - 3 - 4 - 5

Δε βάζουμε το χέρι μας στο στόμα του για να του βγάλουμε τη μπουκιά. Το πιθανότερο είναι πως θα σπρώξουμε τη τροφή πιό μέσα.

Σε περίπτωση που δε καταφέρουμε έτσι να βγάλουμε το ξένο σώμα, τότε θα εφαρμόσουμε τη λαβή Heimlich

Η λαβή Ηeimlich είναι επίπονη και μπορεί να προκαλέσει σοβαρό σπλαχνικό τραυματισμό. Γίνεται μόνο στη περίπτωση πνιγμονής, απαγορεύεται στα μωρά ενώ τροποποείται σε περίπτωση που η ασθενής είναι έγκυος.

Ερχόμαστε πίσω του και τοποθετούμε τη γροθιά του ενός χεριού κάθετα πάνω απο τον αφαλό του ( άρα παράλληλα με το έδαφος και όχι ξαπλωμένη πάνω στο σώμα του ) και κάτω απο τη ξιφοειδή απόφυση του στέρνου, δηλαδή το κατώτερο σημείο του, με το άλλο μας χέρι καλύπτουμε τη γροθιά μας. Προσοχή να μη σπάσουμε κάποιο πλευρό. Δεν αγκαλιάζουμε το θώρακα του. Σπρώχουμε δυνατά προς τα μέσα και προς τα πάνω σαν να θέλουμε να τον σηκώσουμε στον αέρα. Ελέγχουμε με κάθε ώθηση αν το ξένο σώμα έχει βγεί. Επαναλαμβάνουμε πέντε φορές. Σε περιπτώσεις εγκυμοσύνης η λαβή γίνεται μερικά εκατοστά ψηλότερα.

Επαναλαμβάνουμε 5 φορές. Ο κύκλος είναι 5 χτυπήματα στη πλάτη, 5 κοιλιακές ωθήσεις.

Αν δε καταφέρουμε να βγάλουμε το ξένο σώμα και ο άνθρωπος καταρρεύσει τότε καλούμε το 166 και κάνουμε ΚΑΡΠΑ όπως είδαμε στο πρώτο σενάριο.



Στα παιδιά τα πράγματα αλλάζουν. Ας εξετάσουμε όμως για μία στιγμή τον αλγόριθμο της ΚΑΡΠΑ στα παιδιά και στα βρέφη.

Στους ενήλικες είναι 30 συμπιέσεις 2 αναπνοές.

Στα παιδιά και στα βρέφη ο αλγόριθμος αυτός μεταβάλλεται δίνοντας αρχικά 5 αναπνοές.

Οι αναπνοές δίνονται καλύπτοντας με το στόμα μας και τη μύτη του βρέφους - παιδιού ( εφ'όσον το επιτρέπει η σωματική του διάπλαση ). Αν έχουμε Ambu Life Key μαζί μας μπορούμε την τοποθετήσουμε ανάλογα .

Οι δε συμπιέσεις γίνονται με το ένα χέρι στα παιδιά ( συμπιέζουμε με το τη βάση της παλάμης στο σημείο που ξεκινά ο αντίχειρας και σε βάθος 3 με 4 εκ. ) και με τα δύο δάχτυλα μας ( δείκτη και μέσο ) στα βρέφη. Τοποθετούμε τα δαχτυλά μας 1 εκ. κάτω απο το κέντρο της νοητής ευθείας ανάμεσα στις θηλές του μωρού.

Τip1. Επειδή το κεφάλι του μωρού είναι μεγαλύτερο απο το σώμα του, αν η ΚΑΡΠΑ γίνει σε επίπεδη επιφάνεια, βάζουμε μια πετσέτα κάτω απο το μωρό, ψηλά στο ύψος της πλάτης.

Tip2. Μη προσπαθήσετε να "πιάσετε" σφυγμό στα βρέφη απο το καρπό. Δοκιμάστε καλύτερα στην εσωτερική πλευρά του βραχίονα.


- Μεγάλη η παρένθεση αλλά ήταν αναγκαία. Συνεχίζουμε με το σενάριο πνιγμονής. -

Οι χειρισμοί μας στη περίπτωση ενος παιδιού δεν αλλάζουν. Όπως αρχικά γράψαμε κάνουμε τα ίδια πράγματα όπως και στους ενήλικες. 5 χτυπήματα στη πλάτη, 5 κοιλιακές ωθήσεις. Προσέχουμε μόνο να μεταβάλλουμε τη δύναμή μας ανάλογα με το σωματότυπο κάθε φορά.

Αν το παιδί καταρρεύσει καλούμε το 166 και κάνουμε ΚΑΡΠΑ. ( 5 αρχικές αναπνοές ) - 30 συμπιέσεις - 2 αναπνοές .

Στα βρέφη όμως δρούμε διαφορετικά. Καθόμαστε σε μια καρέκλα και τοποθετώντας το ένας μας χέρι στη κάτω γνάθο για να υποστηρίζουμε το κεφάλι του και να μένει και το στοματάκι ανοιχτό, το γυρνάμε μπρούμυτα στηρίζοντάς το στο πήχη μας κρατώντας το κεφάλι χαμηλότερα απο το υπόλοιπο σώμα και χτυπάμε 5 φορές ανάμεσα στις ωμοπλάτες. Αν το ξένο σώμα δε βγεί γυρνάμε το βρέφος ανάσκελα πάνω στον άλλο μας πήχη με το κεφάλι του χαμηλότερα απο το σώμα και κάνουμε 5 θωρακικές συμπιέσεις ( η μέθοδος στα βρέφη αναφέρεται παραπάνω ).

Τip1. Παλιότερα πρωτόκολλα έγραφαν πως σε περίπτωση πνιγμονής βρέφους πριν κάνουμε τις θωρακικές συμπιέσεις δίνουμε πρώτα αναπνοές σαν να κάναμε KAΡΠΑ.

Τip2. Βοηθάμε και με το πόδι μας για καλύτερη στήριξη και όχι μόνο με το χέρι.

Αν δε καταφέρουμε να βγάλουμε το ξένο σώμα το πρώτο λεπτό καλούμε το 166 και ξεκινάμε ΚΑΡΠΑ.

Πολλοί γονείς καλούν το ΕΚΑΒ πριν καλά καλά δοκιμάσουν απο μόνοι τους να επέμβουν. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Εφ'οσον μετά καταφέρουν να βγάλουν το ξένο σώμα και να σώσουν το παιδί δε το συζητάμε καν. Είναι προτιμότερο να καλέσετε απο πριν παρά να το ξεχάσετε και να ξεκινήσετε ΚΑΡΠΑ χωρίς να έχετε ζητήσει πρώτα βοήθεια .


Σας ευχαριστώ και πάλι για το χρόνο σας. Δεν είμαι εκπαιδευτής Α΄Βοηθειών γι'αυτό παρατηρήσεις ή απορίες που θα θέλατε να συζητήσουμε είναι καλοδεχούμενες.
Για δύο πράγματα δε πρέπει να στεναχωριόμαστε..
Γι'αυτά που γίνονται και γι'αυτά που δε γίνονται.
Άβαταρ μέλους
christostz03
Λύκειο
Λύκειο
Δημοσιεύσεις: 2011
Εγγραφή: 29 Νοέμ 2013, 10:11
10
Τοποθεσία: Αρτέμιδα - Αττική
Has thanked: 6352 times
Been thanked: 9776 times
Ηλικία: 43

Mπράβο Ηλία για τις πολύ χρήσιμες και εμπεριστατωμένες συμβουλές σου!

Λίγο πολύ (πολύ μάλλον ...) όλοι θα πρέπει να έχουμε μια ιδέα/εικόνα πως θα πρέπει να αντιδράσουμε σε κάποια περιστατικά.
Wet Shaving Rules !!!

"Φορτώστε" σαν να μην υπάρχει αύριο ... Λεφτά για καινούρια κρέμα ή σαπούνι ΠΑΝΤΑ υπάρχουν ...

-- Χρήστος --
Ηλίας
Εξειδίκευση
Εξειδίκευση
Δημοσιεύσεις: 4167
Εγγραφή: 02 Αύγ 2013, 15:25
10
Has thanked: 5730 times
Been thanked: 5632 times

Ξέχασα ν'αναφέρω πως είναι σημαντικό όταν αερίζουμε τον ασθενή να προσαρμόζουμε τις εκπνοές μας στο σωματότυπό του. Είναι αδύνατον για ένα παιδί να δεχθεί τον ίδιο όγκο αέρα στους πνεύμονες με έναν ενήλικα, πόσο μάλλον για ένα μωρό.

Γι' αυτό το λόγο έχουμε ασκούς ενηλίκων και ασκούς παιδιατρικούς σε πολύ μικρότερο μέγεθος. Αν αερίσουμε παιδί με ασκό ενηλίκων πιέζουμε στη μισή διαδρομή του.
Για δύο πράγματα δε πρέπει να στεναχωριόμαστε..
Γι'αυτά που γίνονται και γι'αυτά που δε γίνονται.
Άβαταρ μέλους
digibill
Λύκειο
Λύκειο
Δημοσιεύσεις: 1296
Εγγραφή: 02 Απρ 2014, 15:20
9
Τοποθεσία: Πολίτης του κόσμου
Has thanked: 2205 times
Been thanked: 2875 times
Ηλικία: 40
Επικοινωνία:

Ηλια, στα πρωτοκολα που ακολουθειτε στο ΕΚΑΒ εφαρμοζετε ακομα τις αναπνοες στην ΚΑΡΠΑ; Στο τελευταιο εκπαιδευτικο refresh που μας εκαναν στην Υπηρεσια (με εκπαιδευτες γιατρους και νοσηλευτες, αλλα δεν θυμαμαι αν ηταν του ΕΚΑΒ) μας ειχαν πει οτι πλεον τα πρωτοκολα δεν απαιτουν εμφυσησεις, γιατι αερισμος γινεται και απο την υποπιεση της συμπιεσης....
Άβαταρ μέλους
Fotakas
Εξειδίκευση
Εξειδίκευση
Δημοσιεύσεις: 4045
Εγγραφή: 31 Αύγ 2011, 17:49
12
Τοποθεσία: Ηλιούπολη
Has thanked: 1362 times
Been thanked: 4911 times
Ηλικία: 41

Νομίζω γι'αυτό έχει αλλάξει η αναλογία Συμπιέσεων/Εμφυσήσεων σε 30/2 από 15/2 που ήταν πριν από 10-12 χρόνια.
Όσο κι αν κανείς προσέχει, όσο κι αν το κυνηγά
Πάντα πάντα θα 'ναι αργά, δεύτερη ζωή δεν έχει.

(Ο.Ε.)
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ενημέρωση”