Αεροναυπηγοί στις ΗΠΑ, έκαναν το πιο ακριβό και το πιο παράτολμο πείραμα για να εξακριβώσουν τι συμβαίνει σε ένα αεροπλάνο που συντρίβεται κατά την προσγείωση.
Χρησιμοποίησαν ένα ειδικά διαμορφωμένο Boeing 727. Το αεροπλάνο απογειώθηκε κανονικά και ενώ βρισκόταν στα 2.500 πόδια, λίγο πριν την προσγείωση στην έρημο Σονόρα, ο πιλότος έπεσε με αλεξίπτωτο και «παρέδωσε» το πηδάλιο σε έναν ειδικό υπολογιστή, που ελεγχόταν με τηλεχειρισμό από ένα άλλο αεροσκάφος που πετούσε κοντά.
Το Boeing προσέκρουσε στο έδαφος και το μπροστινό τμήμα του κονιορτοποιήθηκε. Αντίθετα, το πίσω μέρος της ατράκτου έμεινε σχεδόν ανέπαφο. Στο αεροπλάνο «επέβαιναν» κούκλες σαν αυτές που χρησιμοποιούνται στα crash test.
Όπως διαπιστώθηκε, οι κούκλες που βρίσκονταν πίσω, υπέστησαν μόνο μερικά «κατάγματα», ενώ όσες πετούσαν πρώτη θέση, «σκοτώθηκαν». Σε περίπτωση τέτοιου συμβάντος, το 78% των επιβατών θα είχε επιβιώσει.
Αυτό το πείραμα κόστισε 1,5 εκατομμύριο δολάρια και ήταν μόλις το δεύτερο του είδους. Το πρώτο είχε γίνει το 1984 και είχε αποτύχει, καθώς το αεροσκάφος είχε εκραγεί κατά την πρόσκρουση.
[youtube][/youtube]
πηγή
Τα ακούτε Κωνσταντίνε, Στέφανε και λοιποί :bigsmilie ?Πέρα απο τη πλάκα όντως αληθεύει?
Υπάρχουν «ασφαλείς θέσεις» σε ένα αεροπλάνο;
- boltsis
- Εξειδίκευση
- Δημοσιεύσεις: 2962
- Εγγραφή: 19 Απρ 2011, 23:33
- 13
- Τοποθεσία: Λάρισα
- Has thanked: 366 times
- Been thanked: 320 times
Dovo Silver Steel Prima, Joseph Allen & Sons Sheffield ,C.V Heljestrand Ringdove Νο55,Dubl Duck Satinedge,Thomas Turner & Co,Thiers-Issard Spartacus "dreadnought",Frederick Reynolds Sheffield
Mercur 34c, Merkur Futur Gold
Ηλίας
Mercur 34c, Merkur Futur Gold
Ηλίας
- Apostolos
- Δάσκαλος Ξυρίσματος
- Δημοσιεύσεις: 6359
- Εγγραφή: 22 Ιαν 2009, 14:06
- 15
- Has thanked: 1394 times
- Been thanked: 652 times
- Επικοινωνία:
Δεν κατέχω το θέμα της ασφάλειας αλλά προσωπικά ζητάω πάντα διάδρομο. Παλιά ζήταγα παράθυρο, αλλά τελικά είναι πιο στριμωγμένα και το οπτικό πεδίο (μέσα στο αεροπλάνο) πιο μικρό. Στο διάδρομο μπορώ να κάτσω ακόμη και σταυροπόδι.Μόνο μειονέκτημα ότι αν θέλει κάποιος να πάει τουαλέτα (από τις δίπλα θέσεις) πρέπει να σηκωθείς. Αλλά μέχρι στιγμής έχω πάει μόνο Ευρώπη οπότε δεν είχα τέτοιο θέμα.Επίσης δεν κοιμάμαι ποτέ σε μεταφορικά μέσα.
Νow Τhat Υou Αre Α Μan, Shave Like One.
or
Grow A Beard
(growing a beard doesn't mean you have to be ungroomed)
or
Grow A Beard
(growing a beard doesn't mean you have to be ungroomed)
Είμαι σίγουρος πως ο Στέφος θα γνωρίζει περισσότερα, πάντως από τα λίγα που έχω διαβάσει οι στατιστικές λένε ότι όντως αν πετάς μπροστά έχεις πιό πολλές πιθανότητες να μην επιζήσεις (σε περίπτωση σοβαρής πρόσκρουσης).
Το άλλο που γνωρίζω είναι πως όταν γίνεται ατύχημα είναι πάντοτε μία σειρά από παράγοντες που έχουν πάει στραβά, λάθη, συμπτώσεις, κλπ. και γίνεται το ατύχημα. Σχεδόν ποτέ δεν είναι μία αποκλειστική αιτία που το δημιουργεί.
Το άλλο που γνωρίζω είναι πως όταν γίνεται ατύχημα είναι πάντοτε μία σειρά από παράγοντες που έχουν πάει στραβά, λάθη, συμπτώσεις, κλπ. και γίνεται το ατύχημα. Σχεδόν ποτέ δεν είναι μία αποκλειστική αιτία που το δημιουργεί.
- Apostolos
- Δάσκαλος Ξυρίσματος
- Δημοσιεύσεις: 6359
- Εγγραφή: 22 Ιαν 2009, 14:06
- 15
- Has thanked: 1394 times
- Been thanked: 652 times
- Επικοινωνία:
Φαντάζομαι παίζει ρόλο και πως2 θα πέσει. Αν πέσει με την μύτη κινδυνεύουν περισσότερο οι μπροστά. Αν πέσει με τον κώλο; (Γίνεται όμως αυτό; :confused )
Νow Τhat Υou Αre Α Μan, Shave Like One.
or
Grow A Beard
(growing a beard doesn't mean you have to be ungroomed)
or
Grow A Beard
(growing a beard doesn't mean you have to be ungroomed)
- Arisk
- Λύκειο
- Δημοσιεύσεις: 2119
- Εγγραφή: 16 Ιούλ 2010, 19:39
- 13
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
- Has thanked: 1273 times
- Been thanked: 790 times
Δείτε ενα σχεδιαγραμμα με στατιστικές ερευνες κ ποσοστά επιβίωσης σε καθε τμημα του αεροπλάνου
http://www.popularmechanics.com/technol ... ty/4219452" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.popularmechanics.com/technol ... ty/4219452" onclick="window.open(this.href);return false;
Άρης
- Πάνος
- Λύκειο
- Δημοσιεύσεις: 1898
- Εγγραφή: 24 Ιαν 2012, 09:43
- 12
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
- Has thanked: 157 times
- Been thanked: 425 times
Είναι να μην σου κάτσει.......όλα τ΄άλλα είναι αφρός που έλεγε και ένας φιλόσοφος σε μια ελληνική ταινία.
Ταπεινοφροσύνη είναι η ντροπή που νοιώθεις όταν λες στους άλλους πόσο υπέροχος είσαι.
- Fotakas
- Εξειδίκευση
- Δημοσιεύσεις: 4045
- Εγγραφή: 31 Αύγ 2011, 17:49
- 12
- Τοποθεσία: Ηλιούπολη
- Has thanked: 1362 times
- Been thanked: 4911 times
- Ηλικία: 41
Θυμαμαι πριν καμια 12αρια χρονια, ειχε πεσει το ιδιωτικο τζετ του Κουλθαρντ και αυτος σωθηκε γιατι καθονταν πισω πισω. Οι 2 πιλοτοι σκοτωθηκαν επιτοπου.
Τοτε ειχε συζητηθει αρκετα αυτο το θεμα και πολλοι ειδικοι, το ειχαν επιβεβαιωσει.
Τοτε ειχε συζητηθει αρκετα αυτο το θεμα και πολλοι ειδικοι, το ειχαν επιβεβαιωσει.
Όσο κι αν κανείς προσέχει, όσο κι αν το κυνηγά
Πάντα πάντα θα 'ναι αργά, δεύτερη ζωή δεν έχει.
(Ο.Ε.)
Πάντα πάντα θα 'ναι αργά, δεύτερη ζωή δεν έχει.
(Ο.Ε.)
- ανδρεας
- Νήπιο
- Δημοσιεύσεις: 40
- Εγγραφή: 20 Αύγ 2012, 13:59
- 11
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 3 times
Ο μύθος ότι οι πίσω θέσεις είναι πιο ασφαλείς έχει επικρατήσει, διότι σε πολλά αεροπορικά ατυχήματα η ουρά του αεροπλάνου αποκόβεται ολόκληρη και πολλές φορές δεν καίγεται μαζί με τα υπόλοιπα συντρίμμια. Αλλά έκει δεν υπάρχουν θέσεις επιβατών. Η αλήθεια είναι οτι τα περισσότερα τα ρίχνουν με πρώτα την ουρά. Πάντως ένας γενικός κανόνας είναι ότι όσο πιο κοντά σε έξοδο βρίσκεσαι τόσο πιο γρήγορα θα βγεις εξω απο το φλεγόμενο αεροπλάνο, αν την γλυτώσεις βεβαία απο την πτώση.
- Πάνος
- Λύκειο
- Δημοσιεύσεις: 1898
- Εγγραφή: 24 Ιαν 2012, 09:43
- 12
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
- Has thanked: 157 times
- Been thanked: 425 times
Κάνα πιό αισιόδοξο και λιγότερο στρεσαριστικό θέμα έχουμε βρε παιδιά?
Θα με κάνετε να μην ξαναμπώ σε αεροπλάνο.
Ας μιλήσουμε για γυναίκες :megagrin
Θα με κάνετε να μην ξαναμπώ σε αεροπλάνο.
Ας μιλήσουμε για γυναίκες :megagrin
Ταπεινοφροσύνη είναι η ντροπή που νοιώθεις όταν λες στους άλλους πόσο υπέροχος είσαι.
- Stefanos
- Καθηγητής Ξυρίσματος
- Δημοσιεύσεις: 9900
- Εγγραφή: 14 Ιουν 2010, 10:28
- 13
- Τοποθεσία: [ Mering ]
- Has thanked: 212 times
- Been thanked: 1189 times
- Ηλικία: 49
- Επικοινωνία:
Ανοιγεις θεμα....
To 1984 δεν ειχε "αποτυχει". Τοτε εκανε τεστ η NASA, σε μια προσπαθεια να εξευρεση νεων καυσιμων, τα οποια δεν θα ηταν τοσο ευκολα ευφλεκτα κατα την προσκρουση. Για να δουν λοιπον τι συμβαινει, στειλανε ενα τηλεκατευθυνομενο Boeing 720 στον αγυριστο. Με αλλα λογια, το "crash" ηταν ο σκοπος του πειραματος.
Εδω και ενα βιντεακι με λιγα στοιχεια.
[youtube][/youtube]
Σε ο,τι αφορα το πιο "ασφαλες" σημειο. Δεν ειναι μυθος το οτι το πισω τμημα ειναι σχετικα πιο ασφαλες. Παιζουν πολλοι παραγοντες ρολο. Ταχυτητα, γωνια προσκρουσης, εδαφικη μορφολογια, στερεο - υγρο σημειο προσκρουσης, ακομη και το ποσα καυσιμα εχουν τα ντεποζιτα. Συνηθως οταν γινεται ανεξελεγκτη ή μερικα ελεγχομενη πτωση, το ουραιο τμημα ειναι πιο ασφαλες σε σχεση με το μπρος μερος. Εκει παιζει μεγαλο ρολο η γωνια προσκρουσης, οπως και με ποιο μερος του "καθεται" το αεροπλανο. Εαν ειναι πτωση με περιδινηση, δεν ξερεις ποιο σημειο "θα βρει" πρωτο στο εδαφος. Το μεγεθος του αεροσκαφους, και το βαρος του τη στιγμη της προσκρουσης, παιζουν και αυτα τον ρολο τους. Και αλλοι μεταβλητοι παραγοντες.
Εν τελει ειναι ενα συνοθυλευμα δεκαδων ή περισσοτερων παραμετρων, σε καθε ατυχημα με διαφορετικες τιμες. Θα γινω ισως γραφικος και θα πω οτι αν ηρθε η ωρα σου, ηρθε, και δεν μπορεις να κανεις κατι.
Πλεον, τα αεροσκαφη κατασκευαζονται ολο και σε μεγαλυτερο ποσοστο απο πλαστικο (trust me, I know what I'm sayin'! :megagrin ), καποια δε, εξ ολοκληρου (Boeing B787 - με εξαιρεση τους αναρτηρες των κινητηρων, Airbus A350, A320/A320neo, και καποια "μικρα"). H διαφορα ειναι οτι ειναι πιο δυσκολα αναφλεγομενο υλικο, και σιγουρα μετραει στο θεμα της ασφαλειας.
Θα εγραφα και άλλα, αλλά.. :megagrin
Δεν θα μπω σε λεπτομεριες το πως ταξιδευω με το αεροπλανο, γιατι ειπαμε, εγω ειμαι και ανωμαλο... :megagrin :hystericalbs1
To 1984 δεν ειχε "αποτυχει". Τοτε εκανε τεστ η NASA, σε μια προσπαθεια να εξευρεση νεων καυσιμων, τα οποια δεν θα ηταν τοσο ευκολα ευφλεκτα κατα την προσκρουση. Για να δουν λοιπον τι συμβαινει, στειλανε ενα τηλεκατευθυνομενο Boeing 720 στον αγυριστο. Με αλλα λογια, το "crash" ηταν ο σκοπος του πειραματος.
Εδω και ενα βιντεακι με λιγα στοιχεια.
[youtube][/youtube]
Σε ο,τι αφορα το πιο "ασφαλες" σημειο. Δεν ειναι μυθος το οτι το πισω τμημα ειναι σχετικα πιο ασφαλες. Παιζουν πολλοι παραγοντες ρολο. Ταχυτητα, γωνια προσκρουσης, εδαφικη μορφολογια, στερεο - υγρο σημειο προσκρουσης, ακομη και το ποσα καυσιμα εχουν τα ντεποζιτα. Συνηθως οταν γινεται ανεξελεγκτη ή μερικα ελεγχομενη πτωση, το ουραιο τμημα ειναι πιο ασφαλες σε σχεση με το μπρος μερος. Εκει παιζει μεγαλο ρολο η γωνια προσκρουσης, οπως και με ποιο μερος του "καθεται" το αεροπλανο. Εαν ειναι πτωση με περιδινηση, δεν ξερεις ποιο σημειο "θα βρει" πρωτο στο εδαφος. Το μεγεθος του αεροσκαφους, και το βαρος του τη στιγμη της προσκρουσης, παιζουν και αυτα τον ρολο τους. Και αλλοι μεταβλητοι παραγοντες.
Εν τελει ειναι ενα συνοθυλευμα δεκαδων ή περισσοτερων παραμετρων, σε καθε ατυχημα με διαφορετικες τιμες. Θα γινω ισως γραφικος και θα πω οτι αν ηρθε η ωρα σου, ηρθε, και δεν μπορεις να κανεις κατι.
Πλεον, τα αεροσκαφη κατασκευαζονται ολο και σε μεγαλυτερο ποσοστο απο πλαστικο (trust me, I know what I'm sayin'! :megagrin ), καποια δε, εξ ολοκληρου (Boeing B787 - με εξαιρεση τους αναρτηρες των κινητηρων, Airbus A350, A320/A320neo, και καποια "μικρα"). H διαφορα ειναι οτι ειναι πιο δυσκολα αναφλεγομενο υλικο, και σιγουρα μετραει στο θεμα της ασφαλειας.
Θα εγραφα και άλλα, αλλά.. :megagrin
Δεν θα μπω σε λεπτομεριες το πως ταξιδευω με το αεροπλανο, γιατι ειπαμε, εγω ειμαι και ανωμαλο... :megagrin :hystericalbs1