Με αφορμή το post του Νίκου, επαναφέρω το παλαιότερο σχετικό θέμα.
Προσωπικά νομίζω ότι τη μεγάλη διαφορά την κάνει το φόντο της φωτογράφισης που πρέπει να είναι απλό και το σωστό στήσιμο μηχανής και θέματος.
Το πρώτο το πετυχαίνει κανείς με ένα light box ή ακόμα και ένα απλό κομμάτι χαρτόνι μαύρο ή λευκό και το δεύτερο κουνώντας το θέμα και τη μηχανή μέχρι να πετύχει το ιδανικό φως που θα δείχνει όμορφα τα μέταλλα. Τα βίντεο που εχει ανεβάσει ο Νίκος (hero) είναι ιδιαίτερα χρήσιμα.
Ο δικός μου -τυπικός- εξοπλισμός περιλαμβάνει αυτοσχέδιο light box με μαύρο ή λευκό φόντο και μηχανη DSLR με εξωτερικό φλας που αντανακλάται στο ταβάνι και στη συνέχεια φωτίζει το θέμα μέσω του διαφανές τμήματος του light box. Καμία φορά προσθέτω επιπλέον φωτισμό από απλή λάμπα και σπανιότερα χρησιμοποιώ τρίποδο. Μόλις βρω χρόνο θα βγάλω μερικές σχετικές φωτογραφιες.
Φωτογραφίζοντας ξυριστικά είδη
- Harry
- Εξειδίκευση
- Δημοσιεύσεις: 4711
- Εγγραφή: 14 Σεπ 2012, 20:30
- 11
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Has thanked: 5732 times
- Been thanked: 6979 times
- Ηλικία: 49
Χάρης
- natnat
- Λύκειο
- Δημοσιεύσεις: 2145
- Εγγραφή: 12 Οκτ 2012, 00:26
- 11
- Has thanked: 2477 times
- Been thanked: 4529 times
- Ηλικία: 47
Τσόχα μεγάλη γκρί-μαύρη από το IKEA για στρώσιμο σε συρτάρια, στημένη διπλωμένη, ώστε να αποτελεί βάση και φόντο για το "μοντέλο". Και το άσπρο ως φόντο μια χαρά είναι ανάλογα με το τι φωτογραφίζεις.
Κλειστός φωτεινός χώρος με μεγάλο παράθυρο ή μπαλκονόπορτα:
Αν υπάρχει μεγάλο παράθυρο ή μπαλκονόπορτα με αρκετό ομοιόμορφο φως (όχι ήλιος) στήνεις πάνω σε τραπέζι δίπλα, και με τρόπο ώστε να πέφτει το φως στο αντικείμενο και να έχεις μεγάλη ευχέρεια κινήσεων στην επιλογή γωνίας.
Κλειστός χώρος χωρίς πολύ φως:
Στήνεις το φόντο σε τραπέζι και τοίχο ή ακόμα και σε καναπέ (κάθισμα και πλάτη). Λάμπα γραφείου με χαρτί κουζίνας μπροστά ως diffuser. Και ιδανικά στήνεις το φως πάνω και στο πλάι του αντικειμένου. Τσεκάρεις για γωνίες με την μηχανή ή ακόμα και με το κινητό, ώστε να υπάρχουν όμορφες αντανακλάσεις.
Αν έχεις κόμπακτ τραβήξου λίγο πίσω ρύθμισε σε λειτουργία macro zoom και βάλε το φλας στο fill - in. βάζεις και ένα κομμάτι χαρτοπετσέτας με λίγη ταινία, μπροστά στη λυχνία, Αν σου δίνει πολύ σκληρό φωτισμό, διπλώνεις άλλη μία φορά το χαρτί και το στερεώνεις ξανά.
Αν πάλι έχεις πιο έντονο φωτισμό από ότι θες, χαμήλωσε και την αντιστάθμιση έκθεσης
Δοκιμή και λάθος.
Αν υπάρχει dslr ή compact με εξωτερικό φλας που σπάει, ρυθμίζουμε την κεφαλή στο ταβάνι, πάμε λίγο πίσω και ζουμάρουμε.
Προσωπικά προτιμώ να πάω λίγο πιο πίσω, να απλώνω την diffusion card που υπάρχει στο φλας μου, προς τα πάνω.Έτσι έχω έμμεσο φωτισμό από το ταβάνι και απευθείας από την κάρτα.
Ανοιχτός χώρος: (ιδανικό για το καλοκαιράκι και για αρχάριους)
Πάρε το φόντο και τα ξυριστικά παραμάσχαλα και πήγαινε στο μπαλκόνι στον ίσκιο (Απόφυγε μέρη με έμμεσο φως αντηλιάς από χρωματιστές μπουγάδες, τέντες και χρωματιστούς τοίχους). Στήσε το φόντο σε τραπέζι κολλητά σε τοίχο, διπλωμένο ως βάση και φόντο. Το φώς θα είναι και πολύ και άσπρο. Βάλε τη μηχανή ή το κινητό χωρίς φλας και ψάξε από όλες τις πλευρές για όμορφες γωνίες λήψης. Αν υπάρχουν περίεργες σκιές από το δυνατό φως, ενεργοποίησε και το φλας σε λειτουργία fill - in.
Και σόρρυ για τη λογοδιάρροια
Κλειστός φωτεινός χώρος με μεγάλο παράθυρο ή μπαλκονόπορτα:
Αν υπάρχει μεγάλο παράθυρο ή μπαλκονόπορτα με αρκετό ομοιόμορφο φως (όχι ήλιος) στήνεις πάνω σε τραπέζι δίπλα, και με τρόπο ώστε να πέφτει το φως στο αντικείμενο και να έχεις μεγάλη ευχέρεια κινήσεων στην επιλογή γωνίας.
Κλειστός χώρος χωρίς πολύ φως:
Στήνεις το φόντο σε τραπέζι και τοίχο ή ακόμα και σε καναπέ (κάθισμα και πλάτη). Λάμπα γραφείου με χαρτί κουζίνας μπροστά ως diffuser. Και ιδανικά στήνεις το φως πάνω και στο πλάι του αντικειμένου. Τσεκάρεις για γωνίες με την μηχανή ή ακόμα και με το κινητό, ώστε να υπάρχουν όμορφες αντανακλάσεις.
Αν έχεις κόμπακτ τραβήξου λίγο πίσω ρύθμισε σε λειτουργία macro zoom και βάλε το φλας στο fill - in. βάζεις και ένα κομμάτι χαρτοπετσέτας με λίγη ταινία, μπροστά στη λυχνία, Αν σου δίνει πολύ σκληρό φωτισμό, διπλώνεις άλλη μία φορά το χαρτί και το στερεώνεις ξανά.
Αν πάλι έχεις πιο έντονο φωτισμό από ότι θες, χαμήλωσε και την αντιστάθμιση έκθεσης
Δοκιμή και λάθος.
Αν υπάρχει dslr ή compact με εξωτερικό φλας που σπάει, ρυθμίζουμε την κεφαλή στο ταβάνι, πάμε λίγο πίσω και ζουμάρουμε.
Προσωπικά προτιμώ να πάω λίγο πιο πίσω, να απλώνω την diffusion card που υπάρχει στο φλας μου, προς τα πάνω.Έτσι έχω έμμεσο φωτισμό από το ταβάνι και απευθείας από την κάρτα.
Ανοιχτός χώρος: (ιδανικό για το καλοκαιράκι και για αρχάριους)
Πάρε το φόντο και τα ξυριστικά παραμάσχαλα και πήγαινε στο μπαλκόνι στον ίσκιο (Απόφυγε μέρη με έμμεσο φως αντηλιάς από χρωματιστές μπουγάδες, τέντες και χρωματιστούς τοίχους). Στήσε το φόντο σε τραπέζι κολλητά σε τοίχο, διπλωμένο ως βάση και φόντο. Το φώς θα είναι και πολύ και άσπρο. Βάλε τη μηχανή ή το κινητό χωρίς φλας και ψάξε από όλες τις πλευρές για όμορφες γωνίες λήψης. Αν υπάρχουν περίεργες σκιές από το δυνατό φως, ενεργοποίησε και το φλας σε λειτουργία fill - in.
Και σόρρυ για τη λογοδιάρροια
Παναγιώτης
Ηλίαααα! Ριιίχτο!!!
Ηλίαααα! Ριιίχτο!!!
- Harry
- Εξειδίκευση
- Δημοσιεύσεις: 4711
- Εγγραφή: 14 Σεπ 2012, 20:30
- 11
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Has thanked: 5732 times
- Been thanked: 6979 times
- Ηλικία: 49
Το τελευταίο διάστημα ξεκίνησα να φωτογραφίζω σε άσπρο φόντο. Χρησιμοποιώ το αυτοσχέδιο κουτί μου και φωτισμό από λάμπα που αντιστοιχεί σε 100 watt πυρακτώσεως στα 5000K (ψυχρό φως ημέρας). Πολύ οικονομική λύση και εύκολο αποτέλεσμα για σωστή ισορροπία χρωμάτων.
το αποτέλεσμα της εν λόγω φωτογραφίας εδώ.
το αποτέλεσμα της εν λόγω φωτογραφίας εδώ.
Χάρης
- dimitris
- Εξειδίκευση
- Δημοσιεύσεις: 4142
- Εγγραφή: 08 Μάι 2012, 09:04
- 11
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Has thanked: 149 times
- Been thanked: 1807 times
- Ηλικία: 47
- Harry
- Εξειδίκευση
- Δημοσιεύσεις: 4711
- Εγγραφή: 14 Σεπ 2012, 20:30
- 11
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Has thanked: 5732 times
- Been thanked: 6979 times
- Ηλικία: 49
Τη συγκεκριμένη χωρίς τρίποδο. Με ISO 400 και και f 5.6 αν θυμάμαι καλά, η ταχυτητα κλείστρου ηλταν πάνω από 1/100". Το σωστό βέβαια θα ήταν με τρίποδο, αλλά αν ειναι να κάνω τέτοια κάθε φορά...
Χάρης