Μηχανες adjustable

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Tony
Λύκειο
Λύκειο
Δημοσιεύσεις: 1704
Εγγραφή: πριν από 5 χρόνια
Τοποθεσία: Μικρό Σπίτι στο Λιβάδι
Has thanked: 14416 times
Been thanked: 7389 times

Re: Μηχανες adjustable

Δημοσίευση από Tony » πριν από 2 χρόνια

Τελευταία δημοσίευση της προηγούμενης σελίδας:

Καλησπέρα σας,
Στέργιο θα πάρω την 'πάσα' σου γιατί μου αρέσει η "δίψα" σου για μάθηση,αλλά και η όλη προσπάθεια που έκανες... :)

Εδώ για (έμενα πάντα) δεν υπάρχουν παρεξηγήσεις,και ούτε το βλέπω σαν κόντρα,η κάθε διαφορετική γνώμη είναι ευπρόσδεκτη,και η όποια ασυμφωνία δεκτή και συζητήσιμη,φτάνει να γίνεται μέσα σε μιά υγιεί συζήτηση για όλους μας,αλλά και με τους κανόνες του forum μας. Έτσι συμφωνώ μαζί σου και με το σκεπτικό σου,αλλά και σε αρκετά άλλα που γράφεις,εκεί που δεν συμφωνώ είναι σε ένα σημείο ποιό βαθιά,που θα δούμε παρακάτω.
Η προβλεπομενη φορτωση της λεπιδας στην futur ειναι να τοποθετουμε τη λεπιδα στο μηχανισμο συγκρατησης και οχι στο top plate. Αυτος ειναι και ο λογος που οι οδηγοι της λεπιδας βρισκονται εκει και οχι στο top plate. Επισης στον μηχανισμο εφαπτεται ολη το εμβαδον της λεπιδας, ενω στο καπακι οχι.
Συμφωνώ απολύτως :handgestures-thumbupleft:

Σου έγραψα: Αχ τι μου κάνεις τώρα...,απλά γιατί φιλοξενώ κάποιους φίλους και δουλεύω ταυτόχρονα,έτσι δεν είχα το χρόνο για φωτογραφίες και αναλύσεις,έψαξα όμως στο αρχείο μου και βρήκα κάποιες,έχουν κακή ανάλυση γιατί είναι πριν από 3 χρόνια,αλλά αυτό που μας ενδιαφέρει θα το δούμε νομίζω.

Πρίν μπώ σε λεπτομέρειες θα πρέπει να πω πως,την Futur μου την έχω δανείσει (επ'αόριστον) και δεν βρήκα φωτογραφίες,όσον αφορά την Progress όπως θα δούμε παρακάτω υπάρχει ένα θέμα,ποιό;

Ενώ πολλοί από εμάς έχουμε μια Progress την 500 ή την 510 δέν είναι ίδιες υπάρχουν αρκετές διαφορές,σε πολλά σημεία,και στην επιμετάλλωση αλλά και στις ρυθμίσεις τους,αυτό οφείλεται στις πολλές και διάφορες versions που κυκλοφόρησαν όλα αυτά τα χρόνια...

Εικόνα Εικόνα
Στις άνωθεν φωτογραφίες είναι η Progress 510 σε μια από τις καλύτερες παρτίδες που κυκλοφόρησε η Merkur μέχρι και σήμερα,η λεπίδα είναι Personna Platinum,μια από τις ποιό στενές λεπίδες που κυκλοφορούν στην αγορά(άλλο τεράστιο θέμα)που μένει ανέγγιχτο στο forum μας,αλλά δεν είναι του παρόντος.

Στην φωτογραφία 1.η Progress είναι στην ρύθμιση [+] = [0] και ο κόκκινος κύκλος που έχει μεγεθυνθεί μας δείχνει την καμπυλότητα της λεπίδας στην μικρότερη ρύθμιση της(τέρμα σφιγμένη)

Στην φωτογραφία 2.η Progress είναι στην ρύθμιση [13] και ξεβιδώνει στην ρύθμιση [15] αφήνω δηλαδή και [2] κλίκ για ασφάλεια,στην μεγέθυνση βλέπουμε άλλη καμπυλότητα από ότι έχει στην φωτογραφία 1.

Ανακεφαλαιώνοντας,Κάτι λοιπόν μας διαφεύγει; ποιό/τι;

Στην μικρότερη ρύθμιση της(τέρμα σφιγμένη) η λεπίδα είναι υπό συμπίεση στον μεγαλύτερο βαθμό,και εκεί παίρνουμε την μεγαλύτερη καμπυλότητα της εκάστοτε λεπίδας. Όσο ανεβάζουμε την ρύθμιση προς μεγαλύτερα νούμερα,στην ουσία ξεβιδώνουμε αφαιρώντας από το ελατήριο την τάση,και αναλογικά πλέον όσο ξεβιδώνουμε τόσο αφαιρούμε την τάση του ελατηρίου,με συνέπεια να υπάρχει διαφορά στην καμπύλωση-διάκενο-έκθεση λεπίδας,που δεν είναι ορατή με το μάτι σε μικρές ρυθμίσεις,σε μεγαλύτερες όμως ή με ακριβείς μετρήσεις είναι εμφανές,όλα αυτά προέρχονται από τα 'βασικά' και από τον κλάδος της εφαρμοσμένης μηχανικής της αντοχής υλικών,μπορεί οι διαφορές να κυμαίνονται σε λίγα μόλις μικρο-χιλιοστά,αλλά παίζουν τεράστιο ρόλο στο αποτέλεσμα. Και είναι και ένας μεγάλος παράγοντας στα περί "YMMV" που λέμε πολλές φορές για τις λεπίδες...
Αντώνης

Αἰτεῖτε, καὶ δοθήσεται ὑμῖν, ζητεῖτε, καὶ εὑρήσετε, κρούετε, καὶ ἀνοιγήσεται ὑμῖν·
πᾶς γὰρ ὁ αἰτῶν λαμβάνει καὶ ὁ ζητῶν εὑρίσκει καὶ τῷ κρούοντι ἀνοιχθήσεται.


stergios

Δημοσίευση από stergios » πριν από 2 χρόνια

Αρχικα να πω πως καταλαβα τι εννουσες με το αχ τι μου κανεις! Ολα καλα Αντωνη!

Αλλα...! :D Μενω στην αρχικη τοποθετηση μου και εξηγω το γιατι!

Ασυμφωνω παλι... ;) με οποιαδηποτε ρυθμιση πανω απο το δεκα σε μια μηχανη που πιστευω κανεις δε θα χρησιμοποιησει πανω απο το 8 και δε βρισκω το λογο να το κανει. Αν το κανει μαλλον δεν χρειαζοταν ρυθμιζομενη μηχανη ασφαλειας αλλα σαβετα. Επισης πιστευω πως η γεωμετρια της μηχανης μετα απο καποιο νουμερο, παει περιπατο.

Να δωσω λοιπον τα επιχειρηματα μου: δεν θα σταθω στις διαφοροποιησεις των παρτιδων. Η δικη μου 500αρα :auto-dirtbike: ειναι με το μικρο βελος, πιο προσφατη, αλλα δεν εχει σημασια. Η αρχη λειτουργιας ειναι πανομοιοτυπη!

Να πω πως στη δικη μου, μετα το 13.5 και μεχρι το 15 που λυνει το top plate, η λεπιδα αρχιζει να ισιαζει και να μειωνεται η καμπυλοτητα της. Αυτο συμβαινει παρ ολο που ειναι ακομη βιδωμενο το top plate. Διοτι πλεον η ταση που ειχε δημιουργηθει στη λεπιδα λογω καμψης της, ειναι μεγαλυτερη απο την ταση του ελατηριου που εχει αποσυμπιεστει τοσο, λογω υψηλης ρυθμισης, ωστε να ειναι αδυναμο να καμπυλωσει τη λεπιδα.

Ομως αν η κεφαλη κατεβει απο το 13 και κατω και μεχρι το 1, η καμπυλοτητα ειναι μια! Και ας μη παιζουμε με τα δεκατα και τα micro. Μπερδευουμε τους αναγνωστες.

Στη φαση λοιπον κατω απο το 13, το ελατηριο της μηχανης αφου αρχιζει να συμπιεζεται εχει υπερνικησει την ταση της λεπιδας. Και οσο πεφτει η ρυθμιση απο το 13 δεν αλλαζει απολυτως τιποτα. Τερματισαν ολα! Εχουν "φιλησει" πλεον μεταξυ τους και εχουν γινει ενα σωμα! Δηλ τα εξης: top plate-λεπιδα-μηχανισμος κατω απο τη λεπιδα. Δεν υπαρχει μεταξυ τους διακενο πουθενα στα σημεια που ακουμπαει το ενα με το αλλο. Το ελατηριο που βρισκεται απο κατω τους, πλεον δεν τα επηρεαζει. Αναμεσα μονο η λεπιδα. Για να υπαρξει μεταβολη καμπυλοτητας θα πρεπει να αρχισουν να στραβωνουν αυτες οι δυο πλακες στα σημεια που εφαπτονται η να αποκτησουν καποια ελαστικοτητα τα μεταλλα ωστε να αλλαξει η καμπυλη του top plate και συνεπως και της λεπιδας.

Αυτη τη στρεβλωση, ακομη και αν υποθεσουμε οτι θα "λαστιχαρουν" τα μεταλλα, δεν ειναι ικανη να την προκαλεσει ενα τετοιο ελατηριο σε τετοιου παχους μεταλλα, αλλα ακομη και αν μπορουσε, δε θα μπορουσε το χερι μας με λαβη 3 δακτυλων σε αυτο το knob. :-)

Για να το καταλαβουμε καλυτερα ας υποθεσουμε οτι ξηλωνουμε και πεταμε τα παντα εκτος απο καπακι, λεπιδα, και την πλακα που ξαπλωνει η λεπιδα. Τονιζω πως πλεον...ελατηριο γιοκ, να μην μπερδευομαστε! :-) Τα συνδεουμε προβλεπομενα και μολις φιλησουν μεταξυ τους, εχουμε ενα φιξ πραγμα! Απο τη στιγμη που ειναι φιξ και δεν υπαρχουν περιθωρια, πως θα επελθει η οποιαδηποτε αλλαγη στη λεπιδα?! Ας απαντηθει απο τον καθενα σιωπηλα η ηχηρα. :-)

Προσωπικα εξαντλησα τα επιχειρηματα μου, δεν επιθυμω να αναλυσω κατι αλλο προς το παρον. Προκαταβολικα να πω πως σεβομαι την καθε γνωμη, του καθε ανθρωπου και θα σεβαστω την οποια διαφωνια με χαρα οπως θα ακουγα με χαρα κατι που θα με βρισκε συμφωνο!

Υγ: Ασε τα ξυραφια προς το παρον και κοιτα να σε φιλοξενος με τους φιλους, μη μας βγει τ ονομα! :handgestures-thumbupright: Καλα να περασετε και ριχτους και μια ξουρα να σε θυμουνται! Χα! Χα!

Άβαταρ μέλους
Theodoros
Δημοτικό
Δημοτικό
Δημοσιεύσεις: 356
Εγγραφή: πριν από 4 χρόνια
Has thanked: 358 times
Been thanked: 475 times

Δημοσίευση από Theodoros » πριν από 2 χρόνια

Η αλλαγη καμπυλοτητας στην δικη μου τουλαχιστον progress δεν ισχυει.
Θεωρω ομως οτι δεν ισχυει και για τις υπολοιπες, γιατι η λεπιδα
εχει ελαχιστη αντισταση στο λυγισμα και μολις ξεκιναει το σφιξιμο του
ελατηριου η λεπιδα παιρνει αμεσως την οριστικη της καμπυλοτητα

Προς επιβεβαιωση εκανα μετρησεις με το παχυμετρο στην ανωτερη και κατωτερη ρυθμιση
και οι αποστασεις της λεπιδας ηταν ακριβως ιδιες .

stergios

Δημοσίευση από stergios » πριν από 2 χρόνια

Την καμπυλοτητα πως τη μετρησες με το παχυμετρο? Μηπως το διακενο εννοεις? Η μηπως μετρησες το κενο που υπαρχει πανω και κατω της λεπιδας?

Άβαταρ μέλους
Theodoros
Δημοτικό
Δημοτικό
Δημοσιεύσεις: 356
Εγγραφή: πριν από 4 χρόνια
Has thanked: 358 times
Been thanked: 475 times

Δημοσίευση από Theodoros » πριν από 2 χρόνια

Μετρησα στο μεσον της λεπιδας την αποσταση
απο το κατω μερος της λεπιδας μεχρι το επανω μερος του καπακιου.
Βγαινει 3,07 mm (συν-πλην δυο τρια εκατοστα του χιλιοστου).

Αλλα και με το ματι η λεπιδα φανεται οτι κολαει με τη πρωτη στροφη
του κομβιου χωρις διακενα στο καπακι της μηχανης, το οποιο καπακι,
ειναι αυτο που πρσδιδει την καμπυλοτητα της λεπιδας.


stergios

Δημοσίευση από stergios » πριν από 2 χρόνια

Τα κοριτσια ξενυχτανε μ ενα μυστικο...ωωω... :happy-bouncyredfire:

Progress 500 ρυθμ. 2: Εικόνα

Progress 500 ρυθμ. 1: Εικόνα

Progress 500 ρυθμ. 5: Εικόνα


Qshave ρυθμ. 0,5: Εικόνα

Qshave ρυθμ. 3: Εικόνα

Qshave ρυθμ. 5: Εικόνα

Στο 0,5 qshave, στο 2 η progress: Εικόνα

Άβαταρ μέλους
Tony
Λύκειο
Λύκειο
Δημοσιεύσεις: 1704
Εγγραφή: πριν από 5 χρόνια
Τοποθεσία: Μικρό Σπίτι στο Λιβάδι
Has thanked: 14416 times
Been thanked: 7389 times

Δημοσίευση από Tony » πριν από 2 χρόνια

Στέργιο πειράζει που δεν κατάλαβα το "μυστικό των κοριτσιών"; :shhh: :think:
Αντώνης

Αἰτεῖτε, καὶ δοθήσεται ὑμῖν, ζητεῖτε, καὶ εὑρήσετε, κρούετε, καὶ ἀνοιγήσεται ὑμῖν·
πᾶς γὰρ ὁ αἰτῶν λαμβάνει καὶ ὁ ζητῶν εὑρίσκει καὶ τῷ κρούοντι ἀνοιχθήσεται.

stergios

Δημοσίευση από stergios » πριν από 2 χρόνια

Το μυστικο: "ποσο καμμενος εισαι ρε φιλαρακι ξημερωματα Δευτερας να ανεβαζεις φωτο με ξυριστικες!" :-) τις ανεβασα μετα απο συζητηση που χα με νεοτερο μελος και για να υπαρχει μια εικονα...

Αλεξια, λοκομοντο??!

FSword
Δημοτικό
Δημοτικό
Δημοσιεύσεις: 376
Εγγραφή: πριν από 2 χρόνια
Has thanked: 191 times
Been thanked: 435 times

Δημοσίευση από FSword » πριν από 2 χρόνια

Παιδιά σε σχέση με την Parker Variant πώς συγκρίνονται οι Merkur Progress και η Merkur Future σε επιθετικότητα; Βασικά μ' ενδιαφέρει μια adjustable που η χαμηλότερή της ρύθμιση ν' αντιστοιχεί περίπου στην επιθετικότητα της Merkur 34c HD και - εννοείται - ν' ανεβαίνει και αρκετά από 'κει και πέρα. Αλλά να υπάρχει και μια επαρκώς χαμηλή ρύθμιση. Η Variant καλή χρυσή αλλά ακόμα και στην χαμηλότερη ρύθμιση είναι αρκετά επιθετική (σαφώς περισσότερο απ' την 34c). Και ενώ γενικά δεν προτιμώ τις πολύ mild μηχανές ωστόσο μερικές φορές χρειάζεσαι και κάτι τέτοιο. Δεδομένου ότι μιλάμε για adjustable είναι κρίμα να μην έχει και αρκετά mild ρύθμιση. Από την άλλη εννοείται δεν θέλω και το αντίθετο - μια adjustable με μόνο mild ρυθμίσεις. Ιδανικά θα ήθελα κάτι από Merkur 34c μέχρι Muehle R41.

Άβαταρ μέλους
Tony
Λύκειο
Λύκειο
Δημοσιεύσεις: 1704
Εγγραφή: πριν από 5 χρόνια
Τοποθεσία: Μικρό Σπίτι στο Λιβάδι
Has thanked: 14416 times
Been thanked: 7389 times

Δημοσίευση από Tony » πριν από 2 χρόνια

Την έχεις δοκιμάσει την Parker Variant; ή μιλάς από reviews και απόψεις άλλων;
Αντώνης

Αἰτεῖτε, καὶ δοθήσεται ὑμῖν, ζητεῖτε, καὶ εὑρήσετε, κρούετε, καὶ ἀνοιγήσεται ὑμῖν·
πᾶς γὰρ ὁ αἰτῶν λαμβάνει καὶ ὁ ζητῶν εὑρίσκει καὶ τῷ κρούοντι ἀνοιχθήσεται.

FSword
Δημοτικό
Δημοτικό
Δημοσιεύσεις: 376
Εγγραφή: πριν από 2 χρόνια
Has thanked: 191 times
Been thanked: 435 times

Δημοσίευση από FSword » πριν από 2 χρόνια

Την έχω δοκιμάσει. Βασικά θα έλεγα ότι ήθελα να συνδυάσω κάτι αρκετά επιθετικό σε WTG (που εκεί με βόλεψε πολύ η Variant) με κάτι αρκετά mild σε XTG/ATG (εκεί δε με βόλεψε ακόμα και στη θέση 1).

Μεταξύ Merkur Progress και Futur απ' αυτά που έχω διαβάσει νομίζω η Progress είναι πιο mild. Το θέμα είναι, σε υψηλή ρύθμιση γίνεται αρκετά επιθετική ή παραμένει mild; Αντίστροφα, η Futur έχει αρκετά mild ρύθμιση ή είναι επιθετική ακόμα και σε χαμηλή σκάλα; Σε σχέση με τη Variant πού κυμαίνονται αυτές οι δύο; Λέω σε σχέση με τη Variant γιατί αυτή έχω για μέτρο σύγκρισης...


Απάντηση

Επιστροφή στο “Double edge razors”