Αυτοκίνηση

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Arisk
Λύκειο
Λύκειο
Δημοσιεύσεις: 2119
Εγγραφή: 16 Ιούλ 2010, 19:39
13
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Has thanked: 1273 times
Been thanked: 790 times

Με αφορμή το χθεσινό τροχαίο του Παντελίδη και επειδή πολλά ακουγονται να πω τα εξής.
Απλή φυσική είναι τα πράγματα. Εαν το Mercedes ML 65 AMG ειχε 150 χλμ στο κοντερ τοτε θα διεγραφε εφαπτομενική τροχιά στην ακτινα της στροφής δλδ θα εφευγε ευθεια στην Βουλιαγμενης καθώς το υψος του αυτοκινητου το υψος των ελαστικών κ το χαμηλο κρασπεδο θα το εκτοξευαν.
150 χλμ αποκλείεται να ειχε. 80-90 πιθανόν ναι , οχι οτι δεν ειναι κ παλι πολλα για μια τετοια στροφη.
Ενα τετοιο αυτοκίνητο 2,5 tn δεν μπορεί να πάρει γρήγορα στροφές όπως θα επαιρνε ενα μικρο ή μεσαιο αυτοκινητο. Εκτος και αν ακολουθούσε τον βασικό κανονα της φυσικής που όλοι εχουμε μάθει στα μαθηματα οδήγησης. Να πατήσει δλδ τερμα γκάζι στο μεσο της στροφής. Το συγκεκριμενο αυτοκινητο στο kick down αναπτυσει τοσο μεγαλες ροπές και δύναμη που η κεντρομόλος δυναμη που θα αναπτύσονταν θα κατάφερνε να το βγάλει απο την φυγόκεντρο τροχια που ειχε.
Δυστυχώς οι περισσότεροι απο εμάς λίγο λόγω φόβου , λίγο λογω συνηθειας του δεξιού ποδιού να ειναι περιορισμένο στο ευρος κινησης (απαλό γκάζι) της ποδοκνημικής την στιγμή εκείνη προσπαθουμε με το τιμονι μονο να φερουμε το αυτοκίνητο και μάλιστα πολλές φορές με απότομη κινηση (και γιαυτο ντελαπάρει) ενω απλά με το πάτημα του γκαζιού στην κορυφή της στροφης θα ερχονταν το αυτοκίνητο.
Προσωπικά εγώ επειδή ειμαι ολη μερα σε οδηγηση εντος πόλης και περιφερειακά σε τακτά χρονικά διαστήματα (ανα 3 μηνο) πηγαίνω στα cart για να μην ξεχναει ο εγκέφαλος την συγκεκριμένη διαδικασία δλδ τερμα γκάζι στην κορυφή της στροφής. Οσοι εχετε κανει cart θα εχετε διαπιστωσει οτι αυτός ειναι ο κονος τροπος να οδηγησεις cart. (Φρένο πριν την στροφή και τέρμα γκάζι στην κορυφή).
Άρης
macho
Δάσκαλος Ξυρίσματος
Δάσκαλος Ξυρίσματος
Δημοσιεύσεις: 5173
Εγγραφή: 23 Ιουν 2014, 19:15
9
Has thanked: 16341 times
Been thanked: 17333 times

Αρη πολυ ομορφα αυτα που λες και συμφωνω 100%.ποσοι ελληνες ομως εχουν την γνωση,την εμπειρια και την οδηγικη παιδεια που εχεις εσυ;
επισης τι μετρα αποτροπης παραβασεων(υπερβολικη ταχυτητα,μεθη κα) υπαρχουν;
δυστυχως οσο η πολιτεια θα μας βλεπει ως νουμερα(αριθμους)και οχι σαν πολιτες δεν προκειται να αλλαξει τιποτα.
που ειναι οι καμερες;η αστυνομευση(οχι μονο για προστιμα);τα διπλωματα εχουν αντιστοιχια στην οδηγικη ικανοτητα του καθενος`η τα δινουμε για να κινειται το χρημα;τι οδηγικη παιδεια υπαρχει γενικα(οχι μονο σε σχεση με το αυτοκινητο);
Άβαταρ μέλους
natnat
Λύκειο
Λύκειο
Δημοσιεύσεις: 2142
Εγγραφή: 12 Οκτ 2012, 00:26
11
Has thanked: 2456 times
Been thanked: 4520 times
Ηλικία: 47

Παίζει ρόλο και το είδος της μετάδοσης.
Τα προσθιοκίνητα χρειάζονται σταθερό πάτημα γκαζιού και σωστή σχέση που να δίνει την απαραίτητη ροπή. Αλλιώς έφυγες και με λίγα.
Τα πισωκίνητα στο όριο απαιτούν άφημα γκαζιού και διορθωτικές κινήσεις με τιμόνι και γκάζι. Οι περισσότεροι Έλληνες, ακόμα και καλοί οδηγοί, δεν ξέρουν να οδηγούν πισωκίνητο. Δεν μάθαν από μικροί.

Τα σταθερά τετρακίνητα, έχουν αρκετά περιθώρια πρόσφυσης, αλλά περιορίζονται από το συνήθως μεγάλο ύψος από το έδαφος, το μεγαλύτερο βάρος και την μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης. Εκτός αν οδηγούμε κανένα Subaru ή evo...

Σε όλα αυτά πρέπει να συνυπολογιστούν οι ροπές του κινητήρα και η επιλεγμένη σχέση, το είδος και η σκληρότητα της ανάρτησης και τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου (esp, tcs, dsc, abs), που σε κάθε αυτοκίνητο δεν έχουν την ίδια λειτουργία/ ταχύτητα αντίδρασης...

Και εν τέλει, όπως λέει ένας φίλος μηχανικός και εκπαιδευτής οδηγών:
Η κατάσταση του δρόμου υπαγορεύει και το είδος οδήγησης. Ο οδηγός είναι ο κύριος του οχήματος...
Παναγιώτης

Ηλίαααα! Ριιίχτο!!!
Άβαταρ μέλους
Arisk
Λύκειο
Λύκειο
Δημοσιεύσεις: 2119
Εγγραφή: 16 Ιούλ 2010, 19:39
13
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Has thanked: 1273 times
Been thanked: 790 times

Μάχο πόσο δικαιο εχεις σε όλα αλλά επέτρεψε μου να κανω δυο επισημανσεις.
- μπορει εγώ να στάθηκα τυχερός κ να γεννηθηκα κ απέκτησα οδηγική εμπειρία σε μια χωρα με 30 ώρες υποχρεωτικών μαθηματων, χωρίς πληρωμενα διπλώματα, με νόμους, με αριστες οδηγικές συνθήκες με προεραιτικά μαθήματα σε παγωμένες λίμνες για κιναισθησία κλπ αλλά ερχόμενος στην Ελλάδα με τα 1000 στραβά φρόντισα να συντηρήσω αυτές τις γνωσεις ειτε με τα cart ειτε με μαθηματα ασφαλούς οδήγησης. Ξοδευαμε και ξοδευουμε ενα κάρο χρήματα σε ξυριστικά, πένες , ποτα, ταβέρνες , διήμερα , πενθημερα, νησια κλπ κλπ αλλά πες μου πόσοι ειπαν "φέτος θα μαζεψω χρηματα να παω να κάνω μαθήματα με αράχνη". Τοσο στην Αθηνα οσο και στην Θεσσαλονικη εχει τετοιες επιλογες και πιθανον κ σε άλλες πόλεις. Και στην τελική ενα ΣΚ εαν μενεις επαρχια αντι για Μετσοβο, Αράχωβα κλπ αφιερωσε το σε αυτο.

- Ξερω τις ελλειψεις του κράτους αλλά δεν με ενδιαφέρει στην τελική. Εγώ κοιτάω την δική μου κ των συνεπιβαινοντων μου ζωή. Κοιτάζω να ειμαι εγώ σωςτός και εκπαιδευμένος. Τώρα εαν μου την φέρει ο απέναντι η αν πέσει ο ουρανός, τι να κανω. Κανω τον σταυρο μου (κυριολεκτικά ή μεταφορικά όπως το πάρει ο καθένας) βάζω μπρός κ φευγω.

ΥΓ. :) Ο πατερας μου εχει να θυμαται που 75 χρονων άνθρωπο τον κατεβασα απο το αυτοκινητο με το ζόρι 1000 μετρα πριν το σπίτι γιατί είχε την κακιά συνηθεια πλησιάζοντας να βγαζει την ζώνη. 1 τον παρατηρησα ,2 τον παρατήρησα , στην 3η τον κατέβασα να συνεχισει με τα πόδια.
Άρης
Άβαταρ μέλους
Harry
Εξειδίκευση
Εξειδίκευση
Δημοσιεύσεις: 4711
Εγγραφή: 14 Σεπ 2012, 20:30
11
Τοποθεσία: Αθήνα
Has thanked: 5732 times
Been thanked: 6979 times
Ηλικία: 49

Συμφωνώ για αυτά που λέτε για την οδήγηση και είναι σημαντικό να τα γνωρίζουν όλοι οι οδηγοί, αλλά στις καθημερινές μας μετακινήσεις και άλλοι πολλοί παράγοντες καθορίζουν την ασφάλειά μας: σεβασμός στους κανόνες, συγκέντρωση στην οδήγηση, προσαρμογή της οδήγησης στις συνθήκες (προσωπική κατάσταση, δρόμος, καιρός, αυτοκίνητο κλπ).
Δύο τετράγωνα από το πατρικό μου σπίτι, όταν ήμουν έφηβος, σκοτώθηκε ο οδηγός αγώνων "Νίνο" για όσους τον θυμούνται. Το αυτοκίνητο (Alfa 75) τράκαρε μετωπικά με ένα φορτηγό του στρατού, που εκτελούσε δρομολόγια λεωφορείου την περίοδο των μεγάλων απεργιών. Δεν ήξερε να ελέγχει το αυτοκίνητο;
Χάρης
stergios

Ασχετο με την υποθεση του ανθρωπου που εφυγε. Μας λειπουν πολλα κ σαν οδηγοι-πολιτες κ σαν κρατος κ εμεις συζηταμε για "ψιλα" γραμματα. Πρωτο απ ολα δε γνωρίζουμε τι παει να πει αυτοκινητο κ ποιοι ειμαστε εμεις,μεσα η πανω της. Οταν χρησιμοποιουμε κάτι, να το αγοράζουμε συμφωνα με τις αναγκες μας κ να το χρησιμοποιουμε με τον ενδεδειγμενο τροπο. Πρεπει να το γνωριζω, να το "ψαχνω",να το φροντιζω...αντε να το συντηρω να πω. Αλλα κυριως να το σεβεμαι,οπως κ εμενα,συνεπως κ τους αλλους. Πολλες φορες στη ζωη υπαρχουν κ οδηγιες χρησης για πολλά πραγματα κ καταστασεις, που ακομα κ θελησεις να κανεις αλλαγες κ παραλαγες σ αυτές, τουλάχιστον θα πρεπει να χεις τη γνωση για το που, πως κ γιατι.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αυτοκίνητο”