Δύσκολα, πολύ δύσκολα μας έβαλες Κυρ Ανδρέα...
andreas έγραψε: ↑07 Ιαν 2020, 00:11
- Θα προσπαθήσω να μην αγοράσω πάνω από 3 σαπούνια φέτος. (Έχω αρκετά τα οποία πρέπει και να τελειώσω κάποτε!)
- Όχι άλλη ξυριστική μηχανή. (εκτός και αν είναι πραγματική ευκαιρία)
- Όχι πάνω από 3 asl/asb για φέτος
- Θέλω σωστά πλήκτρα, έπαιξα σε πιάνο και θέλω να έχω ζυγισμένα πλήκτρα και πιεζοευαίσθητα (δεν ξέρω πως αλλιώς να τα πω)
- Θέλω να χάσω άλλα 20 κιλά, έχω κολλήσει στα 100 (μία πάνω μία κάτω). Πρέπει να αρχίσω να τηρώ την διαλειμματική μου νηστεία, αλλά και να τρώω λιγότερες μερίδες.
- Σε συνέχεια του προηγούμενου, πρέπει να κινούμαι περισσότερο. Τώρα είμαι ένας με τον καναπέ.
- Πρέπει να μάθω επιτέλους Ολλανδικά, βασικά έχω ήδη γραφτεί αλλά είναι τον Οκτώβρη τα μαθήματα. Οπότε υπομονή!
- Θα ήθελα πολύ να μάθω Γαλλικά (ή κάποια άλλη γλώσσα)
Λόγω όμως ότι μ' αρέσει να βλέπω ανθρώπους να βελτιώνονται (γενικώς), να προσπαθούν για κάτι καλύτερο, και να αποδέχονται τουλάχιστον ότι υπάρχουν πράγματα που θα μπορούσαν να έχουν κάνει ή να τα κάνουν καλύτερα, θα προσπαθήσω να απαντήσω, κυρίως σε αυτά που γνωρίζω, και αυτά που δοκίμασα και είχαν αποτέλεσμα.
Σύμφωνα με την λίστα,
Το a-b-c, μπαίνουν στην ίδια κατηγορία, και αφορά την τρέλα μας που ονομάζεται ΠΞ, είναι η ασθένεια που λίγο έως πολύ όλοι μας την περνάμε, άλλοι σε μεγάλο βαθμό και άλλοι σε μικρότερο, ως λύση λοιπόν, η αποχή από το φόρουμ δεν ισχύει για εμάς, οπότε και για εσένα το ίδιο (ούτε να το σκεφτείς) και χειρότερο, "έδιωξα" λοιπόν όλα αυτά που δεν χρησιμοποιούσα ή τα κατέταξα εκτός δεκάδας, αυτό πρέπει να αφορά τα πάντα (hardware & software*) μετά αρχίζεις να αγαπάς τις κορυφαίες αυτές δεκάδες, που με κόπο έχεις βρεί, έτσι τα δέκα τα κάνεις πέντε, με πέντε πινέλα-μηχανές-σαπούνια.κ.ο.κ. θεωρώ ότι θα είσαι κομπλέ, ή όχι;
* Με το hardware τα καταφέρνω, με το software πάλι το δουλεύω, αλλά μισές δουλειές κάνω, δάσκαλε που δίδασκες και...
Το d είναι ευκολάκι, αρκεί να έχεις χρήματα, έχεις να διαλέξεις ανάμεσα σε κλασσικό ή ηλεκτρικό πιάνο, στο κλασσικό πιάνο, ενώ κάποιος θα σκεφτόταν ότι όλα τα πλήκτρα είναι ίδια, υπάρχουν διαφορές ανά εταιρεία και μοντέλο κατασκευής που δεν φαίνονται εκ πρώτης όψεως, πρόκειται για μηχανικές λεπτομέρειες κατασκευής στους μηχανισμούς κίνησης και κτυπήματος των χορδών του πιάνου, που κανείς αισθάνεται παίζοντας.
Στα αρνητικά του, ο χώρος που πρέπει να έχεις (ακόμα και χωρίς ουρά) πρέπει να είναι μεγάλος, η συντήρηση του ακόμα και το κόρδισμα του, και φυσικά τα χιλιάδες ευροπουλάκια που κοστίζει η αγορά του.
Στα ηλεκτρικά πιάνα υπάρχει πληθώρα διαφορετικών μηχανισμών πλήκτρων, προσφέροντας στον χρήστη διαφορετική εμπειρία παιξίματος, και πολλές φορές εύκολη προσαρμοστικότητα καθώς, πολλά μοντέλα διαθέτουν δυνατότητα εναλλαγής προφίλ συμπεριφοράς των πλήκτρων.
Οι κατηγορίες στις οποίες χωρίζονται οι λειτουργίες των πλήκτρων είναι οι παρακάτω:
Αίσθηση: Για την καλύτερη μίμηση των μηχανικών μερών του πιάνου, τα πλήκτρα των ηλεκτρικών πιάνων είναι βαρυκεντρισμένα (hammered action) και χωρίζονται σε διαβαθμισμένα και αδιαβάθμιστα. Τα αδιαβάθμιστα έχουν το ίδιο βάρος σε όλα τα πλήκτρα ενώ τα διαβαθμισμένα έχουν μεγαλύτερο βάρος στις χαμηλές οκτάβες.
Ευαισθησία: Εκτός από την γενική ρύθμιση της έντασης, αναλογικά με την πίεση που ασκείται σε κάθε πλήκτρο του πιάνου, παράγεται και η αντίστοιχη ένταση της νότας. Αυτή η λειτουργία ποικίλει ανάλογα με το μοντέλο του οργάνου και το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Πολυφωνία: Είναι ο όρος που περιγράφει των μέγιστο αριθμό των νοτών που μπορούν να παιχθούν ταυτόχρονα από ένα ηλεκτρικό πιάνο. Η ιδανική πολυφωνία είναι οι 128 ήχοι, ενώ ικανοποιητική είναι πάνω από 64 ήχους.
Ποιότητα ήχου: Στα κλασικά πιάνα η ποιότητα του ήχου εξαρτάται από τα υλικά κατασκευής τους ενώ, στο ηλεκτρικό πιάνο βασίζεται κυρίως στην δειγματοληψία του ήχου που αναπαράγει (sampling). Όσο μεγαλύτερη μνήμη διαθέτει το όργανο, τόσο μεγαλύτερα (καλύτερης ανάλυσης) δείγματα μπορούν να αποθηκευτούν. Πολύ σημαντικούς παράγοντες αποτελούν ο ενισχυτής του ηλεκτρικού πιάνου, καθώς και τα ηχεία του.
*όλες οι παραπάνω συγκρίσεις αναφέρονται σε όργανα με κλαβιέ πλήρους έκτασης (88 πλήκτρων).
Για να ξεκαθαρίσουμε λίγο τα πράγματα:
Velocity: Όταν ένα πληκτρολόγιο έχει ευαισθησία στο velocity σημαίνει ότι έχει ευαισθησία στη δύναμη (ή ταχύτητα) με την οποία πατάς τα πλήκτρα, ώστε ο ήχος να ακούγεται δυνατά όταν παίζεις πιο σκληρά και να ακούγεται πιο απαλός αν παίζεις πιο ήρεμα.
Aftertouch: Όπως το λέει και η λέξη (after touch: μετά το πάτημα), ένα πληκτρολόγιο ευαίσθητο στο aftertouch σημαίνει ότι αντιλαμβάνεται την επιπλέον πίεση των πλήκτρων προς τα μέσα ενώ τα έχεις ήδη πατημένα.
Βαρυκεντρισμένο πληκτρολόγιο: Και για να καταλάβεις είναι είναι το πληκτρολόγιο που έχει ένα πιάνο, παρουσιάζει αντίσταση στο πάτημα και προσημειώνει την αίσθηση του πληκτρολογίου ενός πιάνου.
Πιο συχνά τα synths διαθέτουν την μία δυνατότητα (velocity), κάτι που συνήθως χαρακτηρίζει τα πληκτρολόγια αυτά ως synth-action, ενώ βαρυκεντρισμένα πλήκτρα έχουν τα όργανα με 88 πλήκτρα, που τα κάνει ιδανικά για παίξιμο ήχων πιάνου και ηλεκτρικού πιάνου.
Επίσης υπάρχουν κάποια όργανα που διαθέτουν ημι-βαρυκεντρισμένο πληκτρολόγιο, αυτό είναι μία ενδιάμεση κατάσταση μεταξύ ενός synth-action και ενός βαρυκεντρισμένου αισθητήρα.
Στην ουσία το velocity όπως έχει επικρατήσει να λέγεται, δεν έχει να κάνει με τη δύναμη που ασκείς στα πλήκτρα, πρόκειται για έναν διαφορικό αισθητήρα ο οποίος μετράει το λόγο μετατόπισης-βύθισης του πλήκτρου προς τον χρόνο στον οποίο συμβαίνει αυτή η μετατόπιση, και πολλές φορές γίνεται σύγχυση με τη δύναμη διότι το δυνατό παίξιμο έχει άμεσο επακόλουθο τη γρήγορη αυτή μετατόπιση του πλήκτρου.
Επίσης το velocity είναι ένας controller ο οποίος δεν είναι απαραίτητο να ελέγχει το volume, αυτό σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να ταυτίζεται απαραίτητα ο όρος velocity με την ένταση του παιξίματος, τo velocity μπορεί να προγραμματιστεί ώστε να ελέγχει και άλλες παραμέτρους, αλλά επειδή τα περισσότερα synth το έχουν ανοιγμένο by default στην ένταση (επειδή είναι άλλωστε και αρκετά βολικό για αυτή τη χρήση) οι περισσότεροι το θεωρούν ταυτόσημο όρο.
Όσο για το
aftertouch κατά την προσωπική μου άποψη είναι ένας controller του οποίου η παρουσία είναι απαραίτητη σε ένα synth, ο λόγος είναι επειδή είναι από εκείνους τους controllers οι οποίοι σου επιτρέπουν να ελέγχεις μία ή παραπάνω παραμέτρους χωρίς να παίρνεις το αριστερό σου χέρι από το κλαβιέ, για να χρησιμοποιήσεις knobs-joysticks-wheels κτλ. Μπορεί σε κάποιον ο οποίος παίζει πιανιστικά θέματα να μην είναι απαραίτητος αλλά είναι must για solo/lead.
To be continue--->