Αποστολές / Παραγγελίες εκτός EU

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
BABIS
Γυμνάσιο
Γυμνάσιο
Δημοσιεύσεις: 971
Εγγραφή: 10 Νοέμ 2010, 23:51
13
Τοποθεσία: Αθήνα, Ελλάς.
Has thanked: 3 times
Been thanked: 211 times

Υποψιάζομαι το ΗΠΑ, πρέπει να κουρδίζει το μηχανισμό περισσότερο από άλλες προελεύσεις.
Άβαταρ μέλους
digibill
Λύκειο
Λύκειο
Δημοσιεύσεις: 1296
Εγγραφή: 02 Απρ 2014, 15:20
10
Τοποθεσία: Πολίτης του κόσμου
Has thanked: 2206 times
Been thanked: 2875 times
Ηλικία: 40
Επικοινωνία:

Αυτο που λες Μπαμπη ισχυει με την εννοια οτι οι Αμερικανοι δεν κανουν μαϊμουδιες με την δηλωμενη αξια. Υπ αυτη την εννοια, αν καποιος στο τελωνειο μπει στον κοπο να διαβασει την τυπωμενη πανω στο προελευσεως ΗΠΑ δεμα προφορμα, τοτε εχεις περισσοτερες πιθανοτητες να στο ανοιξει - αντιθετα, ενα δεμα απο Ασια που περιεχειενα ρολοϊ 500€ κι απ εξω το εχει δηλωμενο σαν δωρο αξιας 15€, δυσκολα θα ανοιχτει.

Τι να σου πω βρε Μπαμπη μου, η δικη μου εμπειρια μεχρι τωρα μου εχει δειξει οτι, τηρουμενων καποιων τακτικων και για μικρου μεγεθους δεματα,δυσκολα μπλεκει κανεις. Απο την αλλη, κι εγω δεν θα αγοραζα λαπτοπ ή φωτογραφικη απο ΗΠΑ...
Σιγουρα παντως τα πραγμαα δεν ειναι οπως ηταν πριν 30 χρονια, τοσο λογω διαφορετικων πολιτικων-οικονομικων συνθηκων οσο και πολυ μεγαλυτερου ογκου διακινουμενης αλληλογραφιας.
NavalArchitect

Το θέμα είναι αρκετά σημαντικό για όλους εμάς, που είτε με τον ένα είτε με τον άλλο τρόπο έχουμε στο παρελθόν αγοράσει ή επιθυμήσει ξυριστικά, βιβλία ή άλλα είδη από το εξωτερικό (εκτός Ε.Ε.)

Δεν θυμάμαι αν το έχω ήδη αναφέρει, αλλά είχα κι εγώ παλιά μία αρνητική εμπειρία. Πρέπει να ήταν κάπου στο 2003. Παρήγγειλα 2 βιβλία ψυχολογίας από το Amazon.com για την (τότε) κοπέλλα μου. Tα βιβλία ήρθαν με courier (UPS ή DHL αν θυμάμαι καλά) από Αμερική.

Έγινε η κλασική διαδικασία στο Ελ. Βενιζέλος, με πήραν τλφ, πήγα εκεί, αναγκάστηκα να πάρω τλφ και να υποχρεωθώ σε εκτελωνιστή που ήξερα, ο οποίος με σύστησε εκεί σε κάποιον για να κάνω πιό γρήγορα τη δουλειά μου (αντί για 4 ώρες δηλαδή να καθαρίσω σε 2 ώρες). Πλήρωσα ένα παράλογο και φυσκά υπερβολικό ποσό σε σχέση με το πόσο κόστιζαν τα βιβλία, και συνολικά (α) ταλαιπωρήθηκα για ώρες συν το ότι (β) πλήρωσα τα βιβλία διπλή τιμή από όσο θα πλήρωνα αν τα είχα πάρει από το Amazon.co.uk (το οποίο για να είμαι ειλικρινής δεν θυμάμαι αν υπήρχε τότε).

Ορκίστηκα φυσικά να μην παραγγείλω ποτέ ξανά με τον ίδιο τρόπο. Μία τέτοια εμπειρία μπορεί μόνο παρόμοια συναισθήματα να σου αφήσει.

Δώδεκα χρόνια μετά, κι έχοντας ζήσει σε Ασία κι Ευρώπη, με πάρα μα πάρα πολλές αγορές mail order σε όλο αυτό το διάστημα, πιστεύω πως έχω μία καλή εικόνα του τί είναι λογικό και σώφρων για κάποιον που θέλει να ψωνίσει με αυτόν τον τρόπο από χώρες εκτός Ε.Ε.

Το πρόβλημα, κατ'αρχάς, στην Ελλάδα είναι δεδομένο. Οι Έλληνες πολίτες για κάποιο περίεργο λόγο αντιμετωπίζονται ως πειραματόζωα, βλάκες, άβουλα ανθρωπάρια τα οποία μπορεί να τα εκμεταλλευθεί ο οποιοσδήποτε, κ.ο.κ. Η κατάσταση φαίνεται να είναι αφ'ενός μεν ανεξέλεγκτη για τις εταιρίες courier. Πιθανώς να έχει να κάνει με την έλλειψη σωστού νομοθετικού πλαισίου ή προστασίας καταναλωτή. Όπως και νά'χει όμως, είναι επιεικώς απαράδεκτο να αφήνεται ο κάθε καταναλωτής στο έλεος της Ελληνικής DHL ή της Ελληνικής UPS και να είναι υποχρεωμένος να περάσει τέτοια ληστρική ταλαιπωρία (και τονίζω τον όρο ληστρική). Φταίει λοιπόν και το Ελληνικό Κράτος αλλά και οι εταιρίες courier που η κατάσταση είναι τόσο μα τόσο κακή.

Με αυτόν λοιπόν τον τρόπο ή μέθοδο αποστολής, είναι σίγουρο πως ο καταναλωτής θα έχει μία πολύ άσχημη εμπειρία. Ένα το κρατούμενο, αυτή η μέθοδος λοιπόν πρέπει πάση θυσία να αποφεύγεται. Πάμε τώρα παρακάτω.

Η κατάσταση με τα ΕΛΤΑ είναι καλύτερη. Εκεί υπάρχουν τρόποι να γλιτώσει κανείς. Υπάρχουν τρόποι να την 'βγάλει' κανείς πιό καθαρή, ακόμη και σε σχέση με παραγγελίες που καταφθάνουν από προορισμούς εκτός Ε.Ε. σε άλλα Ευρωπαικά ταχυδρομεία (λ.χ. Αγγλία). Φυσικά πρέπει να υπάρχει σύνεση και λογική. Αν δηλαδή κανείς παραγγείλει καινούργια φωτογραφική μηχανή ή τελευταίο μοντέλο κινητό τηλέφωνο από Hong Kong, δεν μπορεί να περιμένει πολλά. Μην είμαστε παράλογοι.

Από 'κει και πέρα τα πράγματα είναι πολεμήσιμα. Για παραγγελίες από Ασία, η λύση EMS είναι η καλύτερη. Η εν λόγω υπηρεσία είναι κάτι σαν τα ΕΛΤΑ 'Ταχυμεταφορές', και σου έρχεται το πακέτο ιδιαίτερα γρήγορα κατ'ευθείαν στο σπίτι, είτε με την κόκκινη Vespa είτε με το κόκκινο Renault μικρό βαν των ΕΛΤΑ. Το κόστος είναι 3 ευρώ αν καταφέρεις και πείσεις τον αποστολέα να δηλώσει στο πακέτο μία αξία του τύπου 20 Ευρώ (για παράδειγμα). Έστειλα επανηλειμμένα από Νότιο Κορέα πράγματα (μεγάλο κουτί) με κρέμες υδατικές, γραφικά, ξυριστικά δικά μου, στους δικούς μου αλλά και σε 1-2 φίλους, και ποτέ δεν είχα πρόβλημα.

Από Αμερική και Καναδά θέλει πολύ προσοχή. Έχω καιρό να κάνω κίνηση (για αποστολή προς Ελλάδα μιλάμε πάντα), άρα από όσο μπορώ να θυμηθώ, όσο πιό 'απλά' στείλει κανείς κάτι, τόσο καλύτερα. Εννοείται ότι ποτέ δεν πρέπει να αναφέρεται η πραγματική αξία του ή των αντικειμένων. Αν υπάρχει invoice μέσα, δεν πρέπει να περιμένει κανείς οίκτο. Μπορεί να τη γλιτώσει, αλλά προσδοκίες είναι καλό να μην υπάρχουν. Η κατάσταση στην Αγγλία, στα ταχυδρομεία εκεί, για εισερχόμενα δέματα από Ηνωμένες Πολιτείες, είναι πολύ χειρότερη - ας το έχουμε και αυτό υπ'όψιν μας. Ένα ξυράφι αγοράζουν από Αμερική, λ.χ. καινούργιο Weber, και τους σκίζουν στο Royal Mail. Πλεονέκτημα υπάρχει όταν αγοράσει κανείς κάτι από το Β&Β ή από evilBay, όπου μπορείς στις περισσότερες περιπτώσεις να πείσεις τον πωλητή να γράψει μία αξία 10-15 Ευρώ στο δέμα.

Στη Σουηδία είναι τόσο πολύ ελεγχόμενα τα πράγματα που από την εφορία ελέγχεται ακόμη και το PayPal account που έχει ο καθένας. Εύκολο, μιας και είτε θα είναι συνδεδεμένο με το bank a/c του χρήστη είτε με την πιστωτική του κάρτα. Όταν ήμουν στη Λετονία είχα πολλά νταραβέρια με το TSR, και κάποια στιγμή ήθελα να αγοράσω κάτι από τον Mikael (μία Naniwa 8K). Γύρισε και μου έγραψε "...συγνώμη αλλά θα την πουλήσω εδώ, γιατί αν σου την στείλω εσένα θα δουν τα χρήματα που θα πέσουν στο λογαριασμό κι έχω ήδη πιάσει το όριο που μπορώ να δηλώσω συνολικά για το έτος στην εφορία χωρίς πρόστιμο..." Υπάρχουν και χειρότερα λοιπόν.

Το PayPal ελέγχεται και εδώ στη Σιγκαπούρη. Πριν τα Χριστούγενα αγόρασα μία φωτογραφική μηχανή. Η μηχανή είναι Leica, κι εδώ καινούργια έχει 7,300 Ευρώ (μόνο σώμα, χωρίς φακούς φυσικά). Η ίδια μηχανή σε Γερμανία και Ελλάδα έχει καινούργια 6,500 Ευρώ. Εξαιρεθέντος του θέματος στοκ (availability) και αγένειας στην πλειονότητα των Ευρωπαίων μεταπωλητών, δεν βλέπω το λόγο να πληρώνουν τόσα εκατομμύρια πολιτών στην Γηραιά Ήπειρο για αυτό που λέγεται "Φ.Π.Α." Είναι αηδιαστικά υπερβολική η φορολογία στην Ευρώπη, σε όλα ανεξαιρέτως τα προιόντα. Να βάλεις Φ.Π.Α., αλλά βάλε μονοψήφιο νούμερο όπως στην Αμερική, μην τρέμει ο κόσμος να ψωνίσει κάθε φορά.

Έχω εδώ ένα φιλαράκι λοιπόν, ο οποίος έχει γίνει τρελλός με τη Leica. Μου λέει "...θα την πάρεις από το Χονγκ Κονγκ, έχω εγώ βέντορα, εξουσιοδοτημένο..." Στο Χονγκ Κονγκ δεν υπάρχει φορολογία, είναι το μέρος που τα προιόντα της Apple είναι στις πιό χαμηλές τιμές παγκοσμίως, είναι το μέρος που γίνεται η κεντρική διακίνηση όλων των (καινούργιων και μεταχειρισμένων) Rolex που φεύγουν από Αμερική και Ευρώπη για τις Ασιατικές αγορές, κλπ. Δεν είναι όλα πιό φθηνά στο Χονγκ Κονγκ, αλλά αυτά που ανέφερα είναι. Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και η Leica.

Παραγγέλνω λοιπόν τη μηχανή από εκεί. Νομίζω ήταν Πέμπτη μεσημέρι. Στο WhatsApp ο φίλος μου, επικοινωνεί εκείνη τη στιγμή με τον άλλο στο Χονγκ Κονγκ, μου λέει ότι η μηχανή είναι διαθέσιμη (το χρώμα που ήθελα, τα αξεσουάρ που ήθελα, φυσικά εννοείται κλειστό κι όχι στο παραμικρό ανοιγμένο το διπλό κουτί), και ότι ο βέντορας ζητά πληρωμή με PayPal. Τώρα, αυτό σημαίνει προσαύξηση 3.5% που είναι τα fees του PayPal. Δεν το περίμενα, ήλπιζα να πληρώσω με πιστωτική απ'ευθείας. Ανοίγω άμεσα τοπικό λογριασμό PayPal, δεν θα χρησιμοποιούσα τον άλλο λογαριασμό που έχω στην Ελλάδα μιας και θα είχα θέμα ασυμβατότητας με το billing address της πιστωτικής κάρτας που είναι Ελλάδα με το shipping address που θα ήταν όχι Ελλάδα. Τέλος πάντων, η μηχανή είχε 4,300 Ευρώ και τελικά με τα PayPal fees, το shipping (FedEx) και τα αξεσουάρ, η τελική τιμή έφτασε τα 4,900 Ευρώ. Πάρτυ, δεν έχεις άλλα λόγια να το περιγράψεις.

Είχε μείνει ένα τελευταίο βήμα όμως - σημαντικό. Το Σιγκαπουριάνικο τελωνείο.

Δεν του είπα τίποτα ούτε του φίλου μου, ούτε του βέντορα, για να δηλωθεί λιγότερη αξία στα χαρτιά από Χονγκ Κονγκ. Το Φ.Π.Α. εδώ στη Σιγκαπούρη είναι 7% (επτά τοις εκατό - το γράφω και ολογράφως για να το δουν και να το διαβάσουν καθαρά όλα αυτά τα κουτόφραγκα καθάρματα που εβδομήντα χρόνια τώρα έχουν καθηλώσει την αγοραστική δυνατότητα στην Ελλάδα και μας έχουν κάνει να πληρώνουμε χρυσά τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, τα ηλεκτρονικά κάθε είδους, κ.ο.κ.) Τέσσερα χιλιάρικα, επτά τοις εκατό, εντάξει, πόσο να πληρώσω και να είμαι κύριος? Ούτε τετρακόσια Ευρώ. Δεν είναι λίγα, αλλά για μία μηχανή που κάνει 7 χιλιάρικα εδώ, να τα πληρώσω τα 400 Ευρώ χωρίς κανένα δισταγμό. Το σύστημα που σε κάνει να θες να πληρώσεις, το σύστημα που σε κάνει να μη νιώθεις ότι έχουν βάλει τα βρώμικα κι αναξιόπιστα Μεσογειακά χέρια τους μέσα στην τσέπη σου για να σου πάρουν τα χρήματα.

Έρχεται η μηχανή. Η παραγγελία είχε γίνει Πέμπτη απόγευμα, 4-5μμ ώρα Χονγκ Κονγ. Στις 6μμ το πακέτο είχε παραληφθεί από την FedEx. Δεν γνώριζα πως ο βέντορας είχε βάλει "Economy" delivery, και το πακέτο ήρθε στη Σιγκαπούρη Σάββατο, scheduled για delivery Δευτέρα πρωί 10πμ στο γραφείο. Αν του είχα πει overnight θα είχα τη μηχανή την επόμενη μέρα, Παρασκευή μεσημέρι. Κοιτώ το tracking number το Σάββατο, βλέπω ότι έχει έρθει Σιγκαπούρη, μου λέει ο άλλος από 'δω "...πάρτους τλφ να παραδώσουν στο σπίτι σου σήμερα..." Ναι, γίνεται κι αυτό, ξαναταράζεσαι ευτυχής που δεν ζεις την Ελλάδα. Παίρνω τλφ, τέλος πάντων ήταν περασμένη η ώρα, δεν το είχαν δει ακόμη από το τελωνείο, πάμε για Δευτέρα πρωί. Κανένα πρόβλημα, δεν βιαζόμαστε.

Δεν ήξερα πώς δουλεύει το σύστημα, αλλά in principle είχα ακούσει πως έρχεται το πακέτο, το ανοίγουν/κοιτούν το invoice, και στο φέρνουν την ίδια μέρα. Αν είναι να πληρώσεις τελωνείο, θα το κάνεις μέσω τιμολογίου που θα σου έρθει από την FedEx αργότερα, και μόνο για τον καθαρό φόρο (7%), όχι 100% προσαύξηση για να σε ληστέψει η FedEx όπως κάνουν σε Αφρικανικές χώρες τύπου Ελληνιστάν. Το πακέτο θα παραδοθεί την ίδια μέρα όπως και νά'χει, χωρίς καθυστερήσεις. Έτσι πρέπει, έτσι γίνεται.

Δευτέρα λίγο μετά τις 10πμ έρχεται η μηχανή στο γραφείο. Διπλά-τριπλά κουτιά για προστασία, ούτε καν ανοιγμένο το κουτί, όλα καλά. Καμμία ειδοποίηση. Κοιτώ το invoice από το Χονγκ Κονγκ, έλεγε "Φωτογραφική μηχανή, αξία 1,000 δολλάρια Σιγκαπούρης" (ήτοι 663 Ευρώ). Δηλαδή θα πληρώσω τελωνείο επτά τοις εκατό στα 663 Ευρώ. Μάλιστα. Δεύτερο πάρτυ, οι μπύρες δικιές μου. Έτσι έγινε, έξι μέρες μετά μου ήρθε με γράμμα ειδοποίηση για ένα ποσό που ήταν περίπου τόσο, πενηντακάτι Ευρώ συν κάτι ψιλά για τα έξοδα της γραμματείας της FedEx. Fair enough. Τα πλήρωσα μέσω e-banking και καθάρισα. Ή τουλάχιστον έτσι νόμιζα...

Μιά-δυό βδομάδες μετά πάω πάλι να πάρω κάτι από Κίνα, μέσω evilBay. Ήταν κάτι μικρό (το έστειλα Ελλάδα). Πάω να χρησιμοποιήσω πάλι το PayPal, τον ίδιο καινούργιο λογαριασμό τον οποίο είχα χρησιμοποιήσει για να πληρώσω τη μηχανή από το Χονγκ Κονγκ. Πάω να πληρώσω, και δεν με αφήνει. Βγαίνει μήνυμα "να πιστοποιήσετε το λογαριασμό σας με απόδειξη/φωτοτυπία τυπωμένης σε λογαριασμό διεύθυνσης κατοικίας και να στείλετε και φωτοτυπία διαβατηρίου". Έλα Χριστέ και Παναγία. Κάνω πίσω. Βαράει κόκκινο alarm. Scam δεν είναι, phishing δεν είναι, άρα τί είναι? Η Σιγκαπουριάνικη εφορία είναι αγαπητέ, που αν κάνεις το λάθος και βάλεις τα στοιχεία που σου ζητά το PayPal, τότε πάνε και τα δίνουν στις αρχές, γίνεται διπλοτσεκάρισμα (αυτός πήρε παραλαβή μηχανής δηλωμένης στα 1,000 Σιγκαπουριάνικα δολλάρια, πόσο όμως πλήρωσε στην πραγματικότητα μέσω PayPal για τη μηχανή? 7,400 Σιγκαπουριάνικα δολλάρια - άρα τσακώστε τον!).

Άνοιξα άμεσα νέο λογαριασμό PayPal, με άλλο email address κι άλλη Σιγκαπουριάνικη πιστωτική κάρτα και το προχώρησα από 'κει. Απλά πράγματα, ο άλλος λογαριασμός είναι παρελθόν. Άστους να περιμένουν τη φωτοτυπία διαβατηρίου... Case closed.

Παρασύρθηκα και το τράβηξα αρκετά, έγραψα πολλά. Η ουσία είναι ότι με λίγη προσπάθεια και προσοχή, όλα είναι πιθανά. Όπως έγραψε κι ο Βασίλης, τις κακοτοπιές και το τί ψάχνουν οι κάθε είδους 'αρχές' λίγο-πολύ τις ξέρουμε, άρα είναι καλό να τις αποφεύγουμε. Το σύστημα και η νοοτροπία στην Ελλάδα, για μία ακόμη φορά, δεν βοηθά τον καταναλωτή. Το ότι τα ΕΛΤΑ ήταν ανέκαθεν σωστά και 'καθαρά' στη δουλειά τους αλλά και ότι άνοιγαν για έλεγχο δειγματοληπτικά είναι πολύ καλό. Για courier δεν το συζητάμε, μεινετε μακριά. Στην Ευρώπη είναι ακόμη πιό έντονος ο έλεγχος αν μιλάμε για δημόσια ταχυδρομεία, με λίγο καλύτερες συνθήκες (κυρίως αναφορικά με την προστασία του καταναλωτή). Δεν γίνεται δουλειά έτσι. Περισσότεροι φόροι, περισσότερο Φ.Π.Α. πανευρωπαικά είναι χειρότερο, όχι καλύτερο. Η οικονομία δεν αναπτύσσεται με περιορισμούς.

Στη Σιγκαπούρη ό,τι έρθει από εξωτερικό έχει αφορολόγητο για αξία ως 400 δολλάρια Σιγκαπουριάνικα, ήτοι 266 Ευρώ. Νομίζω πως αυτό το νούμερο περιλαμβάνει τα έξοδα αποστολής. Ούτως ή άλλως όμως το πλεονέκτημα είναι εμφανέστατο. Πρόσφατα παρήγγειλα το Αμερικάνικο Kindle, το Voyage, που δεν αποστέλλεται εκτός Αμερικής. Τό'στειλα σε διεύθυνση Αμερικάνικη (υπάρχουν εταιρίες που σου δίνουν τσάμπα θυρίδα στην αποθήκη τους και μπορείς εκεί να στείλεις οτιδήποτε). Αν αυτό που στείλεις μείνει πάνω από 1 μήνα στη θυρίδα, η εταιρία σε χρεώνει 5 Αμερικάνικα δολλάρια τη μέρα για κάθε μέρα παραμονής του πακέτου εκεί. Βγάζουν, αλλά αν είσαι προσεκτικός κάνεις το σύστημα να δουλεύει για σένα κι όχι εσύ να πληρώνεις τσάμπα το σύστημα.

Το Άμαζον έστειλε το Kindle μου (μαζί με μία ωραιότατη θήκη) στη εταιρία που έχει την αποθήκη, μόλις έφτασε εκεί το πακέτο έλαβα ειδοποίηση μέσω email από την εταιρία που μου έχει δώσει την αποθηκευτική θυρίδα. Μπήκα άμεσα στην ιστοσελίδα τους και πλήρωσα 25 Αμερικάνικα δολλάρια για να έρθει το πακέτο στη Σιγκαπούρη μέσω FedEx παρακαλώ (3 working day service). Το πακέτο σε 3 μέρες ήταν Σιγκαπούρη, πέρασε τελωνείο διότι ήταν δηλωμένα κάτω από το όριο των 400 Σιγκαπουριάνικων δολλαρίων, κι εγώ συνολικά είχα το Kindle σε μία εβδομάδα στα χέρια μου (από τη στιγμή που το παρήγγειλα στο Άμαζον Αμερικής). Λόγω του ότι γεωγραφικά είμαστε Σιγκαπούρη, κατεβάζουμε βιβλία (πιό φθηνά) από το Αμερικάνικο Άμαζον κι όχι από το αρτηριοσκληρωτικό Αγγλικό, νάτο και το δεύτερο πλεονέκτημα. Και το ίδιο θα γινόταν και θα γίνεται πάντα με σαπούνια, με κρέμες, με after shave, με ξυράφια DE, με ό,τι θέλει κανείς από Αμερική.

Τα ίδια και στην Κορέα. Όλα τα βιβλία από το Άμαζον Αμερικής περνάνε μέσα στη χώρα χωρίς δασμούς. Τίποτα. Έρχονται τα πακέτα και δεν τα σταματάνε. Πολυτέλεια. Και να σκέφτεσαι κάθε φορά τί θα πέρναγες αν το έκανες αυτό στην Ελλάδα. Μόνο βέβαια μην κάνεις το λάθος να βάλεις ένα DVD μέσα, ή κάτι άλλο (δώρο, αξεσουάρ, κλπ.) Εκεί θα το σταματήσουν το πακέτο, αλλά και πάλι ένα 10% θα σου βάλουν πάνω-κάτω. Δεν θα το ξεχάσω - πριν 2 χρόνια είχα πέσει με τα μούτρα και αγόραζα χειροποίητα δερμάτινα παπούτσια. Ε, τα μεταξωτά εσώρουχα θέλουν και μεταξωτά οπίσθια. Με μεγάλο rotation θες τα παπούτσια να έχουν καλαπόδια. Πού να βρω καλαπόδια στην Κορέα. Πανάκριβα ήταν. Πάω στο ψάξιμο, eBay, Αμερική και δεν συμμαζεύεται. Τέλος πάντων, ετοιμαζόμουν για παραγγελία-γίγας.

Βρήκα μία ωραία μάρκα στη Γερμανία, Langer & Meister αν θυμάμαι καλά τους λένε, και παρήγγειλα (πάλι αν θυμάμαι καλά) περί τα 20-25 ζευγάρια καλαπόδια κέδρου. Έρχονται στην Κορέα με DHL, τα είχα παραγγείλει στο eBay χωρίς το Γερμανικό Φ.Π.Α. (αφού προορισμός ήταν η Κορέα). Μού'ρχεται πρώτα το χαρτί στο σπίτι να πάω να πληρώσω, με επιλογή να μπορώ να πληρώσω στο τοπικό μου ταχυδρομείο. Κατεβαίνω την επόμενη μέρα από κάτω, το ταχυδρομείο ήταν ακριβώς δίπλα στην 30-όροφη πολυκατοικία που έμενα, πληρώνω κάπου ένα 10-12% συνολικά, και σε 1-2 μέρες νά'σου τα καλαπόδια... Μιά χαρά. Απλά πράγματα.

Όταν μία χώρα δεν έχει σκοπό να κάνει τη ζωή δύσκολη στους πολίτες της, όλα κυλούν ομαλά. Εδώ στην Ασία, ως παράδειγμα το αναφέρω, όλα τρέχουν. Ο κόσμος και το σύστημα δεν κολλάνε στο να απομυζήσουν τους άλλους. Συνοπτικές διαδικασίες, όσο πιό ελεύθερος είσαι, τόσο πιό πολύ θα τονώσεις την αγορά με τις καταναλωτικές σου επιλογές. Η ζωή εστιάζεται αλλού - στη δουλειά. Στο να είναι ο κόσμος από το πρωί ως το βράδυ στις δουλειές του και να παράγει, να σχεδιάζει, να δημιουργεί πλούτο. Όχι να κάθεται και να σκέπτεται πότε θα κάνει την επόμενη απεργία ή πότε θα ζητήσει "benefits".

Πάλι έγραψα πολλά, αλλά δεν γίνεται. Αυτές οι εμπειρίες πρέπει να περαστούν έστω κάπου. Όλοι αυτοί που χαντακώνουν την πατρίδα μας εδώ και δεκαετίες, μία εβδομάδα αν είχαν έστω περάσει εδώ, ή στην Ιρλανδία, ή στην Αμερική, ή σε όποια άλλη χώρα η οποία ενισχύει και ενθαρρύνει την επιχειρηματικότητα, ίσως τα πράγματα στην Ελλάδα να ήταν σήμερα και πιό κοινωνικά δίκαια, πιό αποδοτικά, αλλά και πιό εύκολα.
Άβαταρ μέλους
dimitris
Εξειδίκευση
Εξειδίκευση
Δημοσιεύσεις: 4142
Εγγραφή: 08 Μάι 2012, 09:04
12
Τοποθεσία: Αθήνα
Has thanked: 149 times
Been thanked: 1807 times
Ηλικία: 47

Φαντάζομαι όμως Κωνσταντίνε ότι οι διαδικασίες του τελωνείου έχουν γίνει έτσι εν μέρει λόγω της εφευρετικότητας του Έλληνα.
Δεν λέω, παράλογο είναι το τελωνείο εδώ αλλά με λίγη προσοχή το αποφεύγουμε.
Ερασιτέχνης σαπωνοποιός
Συχνές ερωτήσεις για το φόρουμ
Άβαταρ μέλους
BABIS
Γυμνάσιο
Γυμνάσιο
Δημοσιεύσεις: 971
Εγγραφή: 10 Νοέμ 2010, 23:51
13
Τοποθεσία: Αθήνα, Ελλάς.
Has thanked: 3 times
Been thanked: 211 times

NavalArchitect έγραψε: δεν βλέπω το λόγο να πληρώνουν τόσα εκατομμύρια πολιτών στην Γηραιά Ήπειρο για αυτό που λέγεται "Φ.Π.Α." Είναι αηδιαστικά υπερβολική η φορολογία στην Ευρώπη, σε όλα ανεξαιρέτως τα προιόντα. Να βάλεις Φ.Π.Α., αλλά βάλε μονοψήφιο νούμερο όπως στην Αμερική
ΟΙ ΗΠΑ , δεν έχουν ΦΠΑ.
Έχουν κάποιο άλλο μικρό φόρο , που δεν είναι παντού όμως, όπως ο ΦΠΑ
και φυσικά δεν είναι σε αυτά τα επίπεδα.

Εδώ διαβάζουμε :
"In the United States, currently, there is no federal value-added tax (VAT) on goods or services. Instead, sales tax is common in most US states."
digibill έγραψε:Σιγουρα παντως τα πραγμαα δεν ειναι οπως ηταν πριν 30 χρονια, τοσο λογω διαφορετικων πολιτικων-οικονομικων συνθηκων οσο και πολυ μεγαλυτερου ογκου διακινουμενης αλληλογραφιας.
Επειδή είμαι μάλλον μεγαλύτερος, δεν θεωρώ ότι έχουν αλλάξει ιδιαίτερα οι πολιτικό-κοινωνικές συνθήκες.
Και όποιες αλλαγές , έγιναν , οι περισσότερες είναι προς το χειρότερο.
Τώρα για την αύξηση του όγκου της διακινούμενης αλληλογραφίας. Καταρχήν δεν μιλάμε για αλληλογραφία.
Μιλάμε για δέματα, όχι επιστολές. Ο πληθυσμός της ελλάδας δεν έχει αλλάξει τόσο πολύ.
Γιατί πιστεύεις ότι έχουν αυξηθεί τραγικά τα δέματα που έρχονται από ΗΠΑ , σε σχέση με πριν 30 χρόνια ;
Έχεις διαβάσει κάπου συγκριτικά νούμερα, που να δείχνουν ότι π.χ. 10πλασιάστηκαν ;
Δεν νομίζω να υπάρχουν τέτοιες στατιστικές (και πολλές άλλες) στην Ελλάδα.
macho
Δάσκαλος Ξυρίσματος
Δάσκαλος Ξυρίσματος
Δημοσιεύσεις: 5173
Εγγραφή: 23 Ιουν 2014, 19:15
9
Has thanked: 16341 times
Been thanked: 17334 times

θα συμφωνησω απολυτα με τον BABIS.τα οικονομικα μεγεθη της ελλαδας αυτη την στιγμη που μιλαμε ειναι στα επιπεδα της δεκαετιας του 1970.τωρα αν καποια στιγμη ειχαμε την εντυπωση οτι γιναμε L.A.(Lεκανοπαιδιο Αττικης `η Los Angeles)αυτο νομιζω(το γιατι και το πως)ειναι μια κουβεντα που σηκωνει μεγαλη συζητηση. ;)
NavalArchitect

BABIS έγραψε: ΟΙ ΗΠΑ , δεν έχουν ΦΠΑ.
Έχουν κάποιο άλλο μικρό φόρο , που δεν είναι παντού όμως, όπως ο ΦΠΑ
και φυσικά δεν είναι σε αυτά τα επίπεδα.

Εδώ διαβάζουμε :
"In the United States, currently, there is no federal value-added tax (VAT) on goods or services. Instead, sales tax is common in most US states."
...
Αυτό εννούσα, το state tax...
Άβαταρ μέλους
Arisk
Λύκειο
Λύκειο
Δημοσιεύσεις: 2119
Εγγραφή: 16 Ιούλ 2010, 19:39
13
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Has thanked: 1273 times
Been thanked: 790 times

NavalArchitect έγραψε:Βρήκα μία ωραία μάρκα στη Γερμανία, Langer & Meister αν θυμάμαι καλά τους λένε
Κωνσταντίνε langer & Messmer λέγονται ( μήπως και ενδιαφερθεί κανένας)
Άρης
Άβαταρ μέλους
digibill
Λύκειο
Λύκειο
Δημοσιεύσεις: 1296
Εγγραφή: 02 Απρ 2014, 15:20
10
Τοποθεσία: Πολίτης του κόσμου
Has thanked: 2206 times
Been thanked: 2875 times
Ηλικία: 40
Επικοινωνία:

BABIS έγραψε:.Γιατί πιστεύεις ότι έχουν αυξηθεί τραγικά τα δέματα που έρχονται από ΗΠΑ , σε σχέση με πριν 30 χρόνια ;
Έχεις διαβάσει κάπου συγκριτικά νούμερα, που να δείχνουν ότι π.χ. 10πλασιάστηκαν ;
Πολυ ενδιαφερουσα αναζητηση αυτη Μπαμπη, η υπαρξη τετοιων στατιστικων θα ειχε πολλες αναγνωσεις για την ελληνικη κοινωνια.
Ακομη ομως και χωρίς να έχω συγκεκριμένες οικονομικές στατιστικές, με βαση κοινωνιολογικα δεδομενα μπορώ με βεβαιοτητα να πω πως, αν και ο πληθυσμός της Ελλάδας δεν έχει αυξηθεί σημαντικά, έχουν συμβεί (από τη δεκαετία του 80 μέχρι και σήμερα) οι εξής αλλαγές:
  • Έχει αυξηθεί σημαντικά το μέγεθος των μεσαίων στρωμάτων (και, ακόμα και υπό τις σημερινές συνθήκες κρίσης, τα μεσαία στρώματα -κυρίως με την έννοια των ατόμων που υιοθετούν συγκεκριμένες συμπεριφορές κατανάλωσης- παραμένουν σημαντικά περισσότερα σε σχέση με τη δεκαετία του 80. Εξαλλου, παρα την σημαντικη πτωση των εισοδηματων, η ατυπη οικονομια παραμενει σε αδιευκρινιστα υψηλα επιπεδα, ικανη να τροφοδοτησει εναν καταναλωτισμο εξω απο την εγχωρια αγορα), αυτά δηλαδή που κυρίως στηρίζουν την κατανάλωση. Είναι ευλογοφανές να υποστηρίξουμε ότι μέρος της κατανάλωσης αυτής διοχετεύεται σε αγορές στο εξωτερικό.
  • Απο τη δεκαετια του 80 μεχρι σημερα εχει αυξηθει δραματικα η προσβαση του μεσου νοικοκυριου στο διαδικτυο.
  • ...το οποιο με τη σειρα του αυξησε σε πολυ μεγαλο βαθμο την προσβαση του μεσου Ελληνα στην πληροφορια: ο μεσος καταναλωτης γνωριζει πλεον την υπαρξη εναλλακτικων τροπων εμποοριου, μπορει να συγκρινει τιμες σε μια πολυ μεγαλυτερη (παγκοσμια) αγορα και, επομενως, ειναι πολυ πιο πιθανο να επιλεξει να αγορασει απο το εξωτερικο - και αρα να παραλαβει ενα δεμα.
  • Αυτη η κατασταση εχει δημιουργησει σε μεγαλο βαθμο στην ελληνικη κοινωνια μια 'διαδικτυακη καταναλωτικη συμπεριφορα'. Το 'αγορασα απο το ιντερμετ' αποτελει πλεον κοινο τοπο, το ακουμε συνεχως απο ατομα του περιγυρου μας• μολις πριν 15 χρονια αυτο δεν ισχυε, αφου ανθρωποι που σημερα αγοραζουν φανατικα μεσω διαδικτυου, τοτε μπορει να μην ειχαν ουτε καν υπολογιστη ή προσβαση στο ιντερνετ.
  • Την ιδια στιγμη, ενας συνδυασμος οικονομικων και πολιτικων παραγοντων (ροη φθηνοτερου χρηματος μεσω των επιδοτησεων, δημιουργια ελευθερης ενδοευρωπαϊκης αγορας, μεγαλυτερη προσβαση στην πληροφορηση, διακρατικες εμπορικες συμφωνιες κ.α.) εδωσαν εναν πιο εξαγωγικο προσανατολισμο στην μικρομεσαια επιχειρηματικοτητα. Η διακινιση των προϊοντων αυτου του κλαδου (πχ εξαγωγες μικρων αγροτικων συνεταιρισμων, βιοτεχνιων τυποποιησης αγροτικων προϊοντων, μικρων ποτοποιειων κλπ) αυξανει σημαντικα τον ογκο διακινουμενων δεματων στα τελωνεια.
Ολοι αυτοι οι παραγοντες, ανεξαρτητα απο τις επιμερους λειτουργιες τους,με σιγουρια οδηγησαν σε κατακορυφη αυξηση των δεματων που περνανε μεσα απο τα τελωνεια, σε μεγεθη υπερπολλαπλασια απο αυτα της δεκαετιας το 80 ή των αρχων του 90. Ολα αυτα λοιπον εννοω οταν λεω οτι τα πραγματα ειναι πολυ διαφορετικα ως προς το πώς ηταν πριν 30 χρονια, κατι που εχει τεραστιο αντικτυπο στο κατα ποσο ειναι πλεον πιθανο να περασε το δεμα σου απο το τελωνειο.

Απο την αποψη αυτη ειναι πολυ ενδιαφερουσες οιι πληροφοριες που παραθετει ο Κωνσταντινος. Διαφωνω ωστοσο με το γενικοτερο σκεπτικο που υιοθετει στην προσεγγιση του στο ζητημα των τελωνειων / φορων κλπ. Χωρις να θελω να υπεισελθω σε βαθυτερες οικονομικο κοινωνικες αναλυσεις, η δικη μου αισθηση ειναι πως το σημαντικοτερο προβλημα στην Ελλαδα το δημιουργει απο τη μια η ανεπιτρεπτη, ληστρικη συμπεριφορα των ιδιωτικων εταιριων μεταφορων (κατι που το εντοπιζει κι ο Κωνσταντινος, πχ οι εταιριες σε χρεωνουν ακομα και για να σου δωσουν τα χαρτια της φορτωτικης για να κανεις τον εκτελωνισμο μονος σου!) ταυτοχρονα με την πληρη απουσια ενος συγκροτημενου και σταθερου πλαισιου φορολογησης, το οποιο αφενος να λαμβανει υπ οψιν του τα συγχρονα δεδομενα της εποχης των αγορων του ιντερνετ κι απο την αλλη να το γνωριζει ο καταναλωτη; εκ των προταιρων. Αν πχ ηξερα οτι το δεμα μου θα περασει σιγουρα τελωνειο, αλλα θα χρεωνομουν εναν σταθερο φορο πχ 7%, κι οχι οτι του ερθει στο κεφαλι του καθε τελωνη, δεν θα ειχα προβλημα.
katarasg
Νήπιο
Νήπιο
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2015, 22:40
8

Καλησπέρα σε όλους!!Εδω κ αρκετό καιρό έχω μπει στην διαδικασία να αγοράσω σαπούνια κ asb από εξωτερικό κ συγκεκριμένα απο stirling στην Αμερική!!Καπου διάβασα εδώ μέσα ότι είχατε κάνει παραγγελία εκεί.....οποίος ξέρει λοιπόν ας με ενημερώσει.Θελω να μάθω τι τελωνείο πληρώσατε κ γενικά όλη την διαδικασία....ευχαριστώ όλους εκ των προτέρων!!
Απάντηση

Επιστροφή στο “Διάφορα”